Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CARNS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris CARNS. Mostrar tots els missatges

dilluns, 19 de gener del 2015

Ossobuco estofat

Es una peça de la vedella ideal per estofar. Enfarirem la carn i fregim una mica, que agafi color i reservem. Ara fem un sofrgit de ceba, pastanaga i api. Afegim una mica de tomaquet i seguim fins que tot sigui ben sofregit. Seguidament, tornem a posar la carn a la cassola amb el sofregit, afegim un dit de vi negre, deixem evaporar un minut i cobrim de brou fosc de carn. Tapem i deixem coure a foc lent unes 2-3 hores. Finalment fem unes patates fregides a daus i les tirem a sobre.


divendres, 2 de gener del 2015

Llonzes de porc amb carbassó i salsa gorgonzola

Com que tenia gorgonzola he fet aquesta recepta italiana tant bona i senzilla. Tallem a rodanxes primes el carbassó i el sofregim a una paella, li afegim uns troços de formatge gorgonzola al gust i una mica de llet i remenem i la salsa la tindrem casi llesta. Per altra banda tenim les dues llonzes de porc que les haurem marinat una hora avans amb una mica d'oli, all i julivert picats petit i ben refregades. Agafem una paella amb un raig d'oli a foc viu i posem les llonzes 4 minuts per cada costat que quedin ben rosses. Traiem les llonzes de la paella, i posem mitja copa de vi blanc i ho deixem reduir una mica, ens quedara una salseta que afegirem a la salsa de gorgonzola i carbassó i tot aixo ho tirarem al damunt de les llonzes i llestos!!


dimarts, 21 d’octubre del 2014

Vedella amb bolets

Per fer aquest plat de vedella he utiltzat llata de vedella, per estofar diuen que sempre es millor la llata, el jarret o el conill de la vedella.
Primer he rostit al forn amb un raig d'oli i sal i pebre la peça sencera de carn una hora a 140 graus. Mentrestant en una cassola sofregeixo ceba i pastanaga a parts iguals, quan estigui ben sofregit s'hi afegeix un tomàquet ratllat i es continua el sofregit.  En aquest moment tallem amb un ganivet ben esmolat la carn fina i la posem ala cassola, afegim una copa de vi negre, deixem que evapori l'alcohol uns minuts i afegim una picada d'ametlles, avellanes, una galeta, all i julivert, afegim també una mica d'aigua, tapem i deixem coure lentament un parell d'hores. Quan falta mitja hora i poso els bolets, en aquest cas tenia camagrocs i rossinyols, rectifiquem de sal i pebre i ja tenim el plat llest.


diumenge, 7 de setembre del 2014

Llonza llaminera farcida de camagrocs

És una recepta de la meva mare amb un toc personal.  Necesitem per 6 persones:
-2 llonzes llamineres (filet de porc)
- Camagrocs (altres boltes de temporada també anirien bé)
- all, julivert, 1 ceba, mantega, brou fosc de carn i fil de cuinar.

Agafem les llonzes i les obrim en canal per poder posar-hi el farcit de bolets, si sabeu obrir els filets i que quedin com un llençol després podreu posar el farcit, enrollar com si fos sushi i el farcit quedará més protegit quan hi poseu el fil de cuina per lligar-los. Els camagrocs els saltajarem amb una mica d´all i julivert, els posarem dins les llonzes, enrollarem les llonzes i les lligarem amb fil de cuina.  Ara en una cassola o paella marcarem 3 minuts per cada costat les llonzes salpebrades perquè agafin el color de rostit,  tapem i les posem 15 minuts al for a 180 graus perquè s´acabin de coure. Ara traiem les llonzes de la cassola, les reservem en una safata i les tapem amb paper d´alumini. Amb el forn apagat les podem guardar perquè es mantinguin calentes mentres fem la salsa.  Per fer la salsa: Agafem la cassola on hem fet les llonzes i la posem al foc, intentant reduir els sucs de cocció que han deixat les llonzes un mica, quan ho tenim una mica caramelitzat hi afegim el brou fosc de carn, barrejem i ho posem to en un bol.  Ara a la cassola posem la ceba picada molt molt fina i la sofregim amb mantega, quan la ceba estigui feta afegim el liquid del brou i els sucs de cocció i a foc mig reduirem el liquid a la meitat més o menys fins que la salsa agafi una mica d´espessor (sempre podem utilitzar algun tipus d´espessidor per ajudar al procés). I per acabar la salsa, posarem un parell de nous de mantega, per donar brillantor, colarem la salsa i ja la tenim llesta per posar per damunt les llonzes i servir el plat.  Aquest plat acompañat d´un puré de patata o arrròs blanc es perfecte.  Bon profit!!!


divendres, 22 d’agost del 2014

Dues receptes ràpides amb rossinyols de collita pròpia

 
Linguine amb bacon i rossinyols
Posem els talls de bacon a daurar 2 minuts, afegim els rossinyols tallats per la meitat i l´all picat a la paella, esperem 2-3 minuts més i afegim 1/2 vas de vi blanc (si no en teniu a mà, cervesa, cava..) quan s´hagi evaporat la meitat del líquid afegim una mica de crema de llet, julivert picat i ja hi podem barrejar la pasta i llestos!!!
 
Salsitxes i mongetes seques amb rossinyols
 Aquesta encara és més fàcil. Saltagem els rossinyols amb all i julivert, hi barrejem les mongetes seques un cop l´aigua dels bolets s´hagi evaporat i ho saltagem conjuntament 1 minut (sempre és milllor si son del ganxet, si no no passa res, i també coureles a casa, si no, tampoc passa res). Fem les salsitxes a part i a taula!!
 
 
 
 

dilluns, 4 d’agost del 2014

Llibrets de llom arrebosats de formatge i pesto

És un plat de cada dia molt senzill que tots hem menjat alguna vegada pero amb un toc diferent. Enlloc de fer els clàssics llibrets de pernil dolç i formatge, vaig innovar una mica i els vaig fer de formatge i pesto (en una altre recepta explico com fer la salsa pesto). La veritat és que hem vaig sorpendre de lo bons que van quedar, per tant, recomano que ho proveu!! també recomano que digueu a la carnisseria que et tallin els llibrets primets.

dissabte, 28 de setembre del 2013

Butifarra amb rovellons a la brasa

Després d´anar a buscar uns quants rovellons no hi ha res millor que comprar unes butifarres, obrir una ampolla de vi i fer un bon dinar de brasa catalana. No et descuidis de l´all i julivert per posar sobre els rovellons. bon profit!


dilluns, 1 d’abril del 2013

Cuixes i espatlles de cabrit a la brasa

Ahir diumenge, dinar familiar a la Roca. Cada any per setmana santa ens reunim i fem aquestes espatlles i cuixes de cabrit a la brasa. Una manera molt recomanable de fer aquesta peça del cabrit.
Nomes cal posar-hi sal i pebre i quatre herbes fresques que tinguis a mà i a les brases!!