Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PEIXET. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PEIXET. Mostrar tots els missatges

dissabte, 30 de juliol del 2016

Popets amb ceba

Platillo mariner que acompanyat d´una mica d´arròs blanc o un bon pà per sucar és un espectacle!
Es un plat facilíssim de fer, el que ens fara falta és temps, perquè rentar el popets és una mica entretingut i un cop a la cassola han de fer un xup-xup lent de aprox 1 hora.
Rentar els popets son tres passos: Donar la volta al cap i arrencar una bossa groguenca que tenen que suposo que és la panxa, etc...treure amb unes tisores els dos ulls i sota les potes treure la boca que es com un punt negre dur, i evidenment passar-los per sota l´aixeta i rentar-los.   Un cop fet això o mentrestant tallem la ceba abundant (2 cebes grans) a juliana i la posem a la cassola a sofregir uns 20 minuts a foc baix. En aquest punt hi trirem els popets, pujem el foc una mica i esperem que els popets deixin anar tota la aigua, quan aquesta aigua s´ha evaporat una mica afegim un polsim de pebre vermell dolç, remenem, mtja copa de brandy, whisky o el que tinguem, deixem que s´evapori l´alcohol i ja podem tapar baixar el foc, posar-hi una mica de sal i deixar que el platillo fagi xup-xup lentament durant 1 hora aprox.  Ja ho tenim!!  jo recomano menjar aquest plat el dia seguent perque aixi sempre els popets seran més tendres i tovets. Bon profit!!


dilluns, 9 de novembre del 2015

Pastís d'Escórpora

Pastís de peix clàssic de la cuina del nord d'espanya "pastel de cabracho".Alguns diuen que és un invent de Juan Mari Arzak però també he llegit a algun que diu que Arzak ho va copiar de la seva àvia i jo me'l crec. En tot cas es boníssim i facilíssim. Vaig fer-lo tal i com marca la recepta, amb escórpora, però es pot fer amb altres peixos. Necesitem per 6 persones:
700g d'escórpora fresca i sense cap
11 ous
350 ml de crema de llet
350 ml de salsa de tomàquet fregit
2 pastanagues, 1 porro
Posem a bullir en una olla amb aigua la pastanaga i el porro, quan arrenqui el bull posem l'escórpora 13 minuts. Deixem refredar una mica l'escorpora i mica amb mica separem la carn del peix sense pell ni espines, un cop tinguem només la carn, amb dues forquilles la desengrunem per deixar trocets ben petits. En un bol gran batem els ous, posem el peix, la crema de llet, la salsa de tomàquet i salpebrem.
Ara untem de mantega un motlle i posem la barreja dins. Posarem el motlle sobre una safata al bany maria al forn a 210 graus durant 1 hora. Deixem refredar i servim amb una mica de maionesa.



diumenge, 26 d’abril del 2015

Spaghetti amb calamars i cloïses

Agafem un calamar, el netegem i el tallem a en tires fines en sentit vertical, tallem en tres parts aquestes tires. En una paella amb oli sofregim un parell de dents d'all i un bitxo, afegim el calamar i el sofregim un parell de minuts, ara hi tirem un raig de vi blanc, una mica d'aigua de la cocció de la pasta, seguidament hi afegirem les cloïses, en 3 minuts s'obriran. Finalment hi posarem una mica de julivert picat per damunt i ho tirarem tot per sobre els spaghettis. Bon apetitto!


dijous, 15 de gener del 2015

Lluç amb patates i camagrocs

Sofregim la ceba a juliana lentament, afegim les patates a daus petits i també les fregim, quan estiguin rosses i afegim els bolets, un parell de minuts i hi tirem mitja copeta de vi blanc, seguidament una mica de brou de peix que hem fet amb el cap del lluç i algunes espines. Quan el liquid hagi reduit a la meitat afegim les rodanxes del lluç, una picada de all, julivert i quatre ametlles torrades, tapem i amb 10 minuts ja ho tenim.


Rap planxa

No calen gaires explicacions. La imatge ho diu tot. Mmmmm




dissabte, 20 de desembre del 2014

Mongetes del ganxet amb cloïses

Gran platillo i combinació de les mongetes del ganxet amb les cloïses. Posem en remull les mongetes la nit avans i les bullim a foc molt molt suau durant una horeta aproximadament. Per altra banda en una paella amb un raig d'oli enrossim un dent d'all laminat, posem les cloïses i quan s'obrin incorporem les mongetes, una mica de julivert picat i llestos!


diumenge, 26 d’octubre del 2014

Pop, patata i bròquil

Com el pop a la gallega però en aquesta ocasió tenia un bròquil i també li he afegit. Posem aigua amb sal a bullir, hi posem patates a troços que estaran 15 minuts, quan faltin 5 minuts hi posem els troços de bròquil, apaguem el foc i posem el troç de pop que tinguem sencer perquè s'escalfi, ja que el pop que he comprat a la peixateria ja venia cuit.  Per servir posem les patates i el bròquil al plat, agafem el pop i el tallem a rodanxes de 2cm i amanim el plat amb un bon raig d'oli d'oiva extra verge, pebre vermell dolç i sal maldon.


diumenge, 19 d’octubre del 2014

Sorell, quin peix blau

Moltes vegades quan anem a la peixateria tenim por de a sortir amb la butxaca buida, i es cert, cada vegada el peix és mes car, i més si volem alguna peça fresca de les nostres platjes. Per això, avui us proposo un dels meus peixos blaus preferits i que esta molt bé de preu, el sorell. En aquest cas nomes l´he enfarinat i fregit acompañat d´unes trompetes de la mort dels boscos de llinars del vallés. Exquisit!

dimarts, 30 de setembre del 2014

Lluç a la romana amb "salsa verde"

Aquest és un plat típic de la cuina vasca i es pot tant amb lluç com amb rap.  Necessitem per 4 persones:
-1 kg de lluç, 2 patates
-1 ceba, 1 o 2 dents d´all, julivert picat, un ou i una cullerada gran de farina
-150ml de vi blanc o cervesa
- Brou de peix o aigua
En una paella/cassola sofregim la ceba i l´all picats petits, afegim la farina, seguidament el vi blanc i pujem el foc una mica que s´evapori l´alcohol.  Ara, afegim les patates tallades a rodanxes de 1cm aprox, les cobrim del brou de peix, tapem la cassola i ho deixem a foc mig uns 25 min.  Mentrestant, fregim el lluç a la romana, es a dir, enfarinem, passe´m per ou i fregim.  I finalment posarem els trossos de lluç dins la cassola de les patates, tirem el julivert picat i ho courem 2/3 minuts mes que tot lligui una mica. Bon profit!!

diumenge, 14 de setembre del 2014

Peixos i marisc a la brasa

Aquest cap de setmana hi ha hagut festival. El peix i marisc a la brasa és una cosa exepcional. només hem de assegurar-nos que comprem peix ben fresc, una bona companyia i tenir una bona brasa.
El secret perquè el peix no s´enganxi el peix a les graelles es que aquestes estiguin super calentes i si pot ser una mica engreixades, després posem sal i algunes herbes aromàtiques, nosaltres teniem a mà romaní i farigola, i pocs minuts de cocció. Nosaltres aquesta vegada vem fer pagell, calet, lluç,  rogers, sepiones i gamba de palamós!! Prove-ho!

 
 




dimecres, 10 de setembre del 2014

Sardines escabetxades al Cava

Les sardines en escabetx són un clàssic que va molt bé perque tens el sopar de 2 o 3 dies solucionat. Queden boníssimes, és un plat econòmic i molt saludable. Qué més voleu? En aquest escabetx hi dono un toc de calitat amb el Cava.  Necessitem:
Per 15 sardines:
- 200ml cava
- 50ml de vinagre
- oli, alls, farina per fregir, pebre vermell dolç, uns grans de pebre i un manat d´herbes aromatiques (llorer, farigola, marduix, etc..)
Enfarinem les sardines (jo utilitzo meitat farina de blat i meitat farina de cigró) i les fregim 3 minuts amb un recipient amb oli i 3 o 4 grans d´all sencers, quan estiguin les retirem i reservem.
En una altre cassola amb un raig d´oli enrossim 3 o 4 dents d´all, quan siguin rossos i posem 2 cullerades petites de pebre vermell, les herbes aromà
tiques, els grans de pebre, esperem 1 minut i afegim el cava i el vinagre.  Ho cuinem 5 minuts fins que s´evapori una mica el vinagre i l´alcohol i llestos. Posem les sardines a una safata i tirem l´escabetx per sobre.  Deixe´m refredar i ho posem a la nevera. Es millor menjar-ho l´endemà i fred amb una mica de pà amb tomaquet. Bon profit!!

divendres, 5 de setembre del 2014

Spaghettis brutals de mar

Hi han moltes maneres de fer uns spaghettis amb peix, maric, closca, etc...i sempre depèn de lo que trobis a la peixateria.  Avui els he fet amb escamarlans, cloïsses i musclos...Us ho explico:
Per 2 persones:
- 4 escamarlans grans, 10 cloïses, 10 musclos
- uns quants tomaquets cherrys i si no en teniu 1 o 2 tomaquets tallats a daus
- 1 dent d´all, julivert i un bitxo (opcional si us agrada el picant)
- mig got de vi blanc o cervesa o la mateixa aigua de bullir la pasta.
- 200g de spaghettis

Fem al vapor els muclos amb dos dits d´aigua, quan els musclos s´obrin els reservem, agafem l´aigua dels musclos i afegim l´aigua necessaria la posem a bullir i aquesta aigua ens servirà per bullir els spaghettis. Ara en una paella amb un raig d´oli fem els escamarlans 2 minuts i els reservem, en la mateixa paella i oli posem e1 dent d´all picat i el bitxo (opcional) 1 minut, afegim les cloïses i els cherrys tallats per la meitat, en 2 minuts afegirem una mica de vi blanc i espararem que s´obrin les cloïses i s´evapori l´alcohol. Ara la paella la traiem del foc i afegim els escamarlans, els musclos, julivert picat i quan els spaghettis estiguin ja ho podem barrejar tot i a menjar!! Primer feu-li una foto.

dimarts, 19 d’agost del 2014

Cloïsses mig cuites mig vives a la sal gruixuda

Doncs sí, amb el meu Tiet Fernando vaig apendre una nova manera de coure i presentar les cloïsses molt bona i sorprenent.  I no pot ser més senzill, us ho explico:
Agafeu una safata i hi poseu un llit de sal gruixuda, poseu la safata al forn uns minuts a alta temperatura perquè la sal es calenti força, seguidament treieu la safata i rapidament coloqueu cap amut totes les cloïsses (vegeu la foto). la sal calenta farà coure les cloïsses, s´aniran obrint i amb unes gotes de llimona ja són llestes per menjar! queden calentes i molt poc cuites, si us agrada trobar tot el gust del mar, aquesta és una manera molt recomanable. Si us agraden un pèl més cuites, sempre podeu escaldar les cloïsses 15 segons (que encara no s´obrin) i deprés colocar-les a la safata de la sal calenta. Quedaran una mica més obertes y una mica més cuites. Bon profit!!

diumenge, 29 de juny del 2014

Escamarlans a la brasa

Ja que vaig invertir en comprar-me aquesta nova parrilla, ara haig de amortizar-la. Però no hem fa mandra esperar que les brases estiguin en el seu punt si al final puc gaudir d´aquests deliciosos escamarlans.  Pocs minuts, volta i volta i llestos!!!

dissabte, 10 de maig del 2014

Sépia amb patates

Per 4 persones.
- 4 sépies petites o 2 de grans.
- 2 patates grans
- 2 cebes
- 2 tomaquets
Opcional: allioli

Aquest és un plat clàssic de la cuina marinera (de la barca) catalana. Molt senzill i espectacularment bó. Tallem la ceba a juliana fina i comencem a sofregirla, seguidament incoorporem la sípia tallada a daus, ara deixarem uns 30 minuts a fins que la sépia perdi tota l´aigua i tot agafi un color marronós. Ara es el moment de tirar el tomaquet ratllat o triturat, esperem 10 miuts que es sofregeixi una mica i finalment tirem la salsa de la sépia (que la peixatera us la guardi), dos dits d´aigua i les patates tallades a daus. 30 minuts a foc lent i tenim el plat llest per menjar.  Sempre hi ha l´opció de afegir-hi una picada 10 minuts avans de acabar el plat d´all, julivert, pa torrat i avellanenes o ametlles, o també fer un allioli i en el plat mateix posar-ni una mica un cop serviu. Jo, en aquest cas, no vaig fer cap de les dues opcions i es bó igual.

divendres, 15 de novembre del 2013

LLuç a la planxa amb refregit d´alls, bitxo i pernil

Mmmmm...només tornar a veure la foto ja tinc ganes de repetir aquest plat tan exisit i senzill.
Faig a la planxa a foc suau les rodanxes del lluç. Mentrestant en una paellla petita i sofregim lentament dos dents d´alls laminats, un parell de bitxos i quan apago el foc i tiro uns mini dauets de pernil salat i una mica de julivert picat. Poso en un plat o safata el lluç i hi tiro per damunt l´oli amb els alls daurats, el bitxo, el pernil i el julivert. Fàcil, no?

dissabte, 17 d’agost del 2013

Rèmol de sorra amb patates

Es pot fer amb diferents peixos. Avui al mercat he comprat un Rèmol de sorra (de la família del Turbot). Anava a 22€/kg. Aquesta recepte no falla mai.

Per 2 persones:
1 rèmol de aprox 1/2kg
1 patata gran
3 tomaquets madurs
Brou de peix (el farem amb el cap del Rèmol, 1 ceba, 1 pastanaga i una mica de julivert, llaurer..)
Picada d´all, julivert, avellanes o ametlles i una llesca de pa torrat

Sembla complicat pero, aquest plat el fem en un tres i no res.  Per una banda comencem a fer el brou de peix amb els ingredients que avans he indicat i aprox 1 litre d´aigua. Quan arrenqui el bull 15 minuts i ja tenim el brou llest. Per altra banda, agafem una casola fregim 3 o 4 dents d´all i les les patates maltallades uns 5-10 minuts, segidament incorporem els tomaquets a trocets 5-10 minuts mes, ara colem el brou i li tirem fins a cobrir i una mica mes les patates, seguidament posem els talls de peix i amb 15 minuts estara llest. Quan faltin 5 minuts afegim la picada per donar gust i ajudar a espessir el suquet. mmm...


diumenge, 19 de maig del 2013

Bacallà confitat a la muselina d´all amb patates al romaní

A casa, ens agrada molt el bacallà, fet de qualsevol manera. Avui per dinar, l´he cuinat confitat i després gratinat al forn.

Necessitem:
- 1 tros de bacallà per persona, 1/2 patata per persona, romaní, alls, 1 ou i oli.

Acompanyament:
Les patates les rento amb la pell, les tallo a troços i faig un paquet amb paper d´alumini on hi poso els troços de patata, uns quants dents d´all, romani, uns trocets de mantega, oli, sal i pebre. Tanco el paquet de paper d´alumini i ho poso al forn a 200º durant 35 min aprox.

El bacallà:
Confito el bacalla en una cassoleta d´acer amb el bacallà cobert d´oli amb uns quants dents d´all a foc molt baix durant 15 min. i ho retiro.  Agafo els troços de bacallà els poso en una bandeja de forn i poso per sobre una mayonesa suau d´alls que faig com si fos una mayonesa amb mig dent d´all. Poso la bandeja al forn amb el gratinador fins que agafi color i llestos per montar el plat. Bon profit!



diumenge, 17 de març del 2013

Seitons i calamars fregits a l´andalusa


Aquest es un plat que no pararia mai de menjar-ne. He provat moltes fritures i arrebosats pero a l´andalusa es una de les maneres que m´agrada més. Agafem un bol gran i barrejem farina de blat i farina de cigró, agafem el peix net i el posem dins el bol amb la farina i enfarinem.  Per altra banda escalfem un wok amb oli ben calent (també es pot fer a la paella, pero a mi sempre hem queda més bé quan utilitzo wok) i agafem el troços de calamar i els seitons enfarinats i espolsats del sobrant de farina i a fregir uns 2 minuts. Quan acabem la fritura posem el peix en un plat amb paper de cuina perque absorbeixi el sobrant d´oli. Bon profit!