Aquesta és una adaptació a una recepte de la meva avia i la meva mare. En aquest cas és una adaptació vegetariana. Ho he fet amb pebrots grocs, però també queda molt be amb els vermells. Netejem els pebrots, els hi fem un forat per dalt, traiem totes les llavos i els reservem. Ara fem un saltejat de verduretes i algun bolet, tallat petit (esparrecs, pastanaga, carbassó, xampinyons...) bullim l'arròs només uns 10 mints i el deixem una mica al dente. Afegim al saltejat de verduretes l'arròs i farcim amb una cullereta els pebrots. Posem els pebrots en una safata de forn i 45 minuts a 180 graus. Plat llest!
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PLATS VEGETARIANS. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PLATS VEGETARIANS. Mostrar tots els missatges
dijous, 25 d’agost del 2016
diumenge, 1 de novembre del 2015
Bunyols de moniato
Aquest any volia fer de postres per la castanyada algo diferent i quan vaig veure aquesta recepta mallorquina vaig pensar que aquests bunyols amb el moscatell també hi anirien molt bé, jejeje. Per fer uns uns 50 bunyols aprox necesitem:
600g de moniato vermell pelat i a daus
400g de farina
3 ous i un rovell
25g de llevat fresc
150g de llet
1 litre oli per fregir els bunyols
Sucre per posar per sobre els bunyols
Posem a bullir el moniato tallat a daus uns 25min. Un cop bullit fem un puré ben fi amb el moniato, si tenim un passapuré millor. Quan el puré sigui tebi hi barrejem els 3 ous sencers i un rovell, seguidament desfem el llevat en els 150ml de llet i també ho barrejem amb la massa. Ara anem barrejant e incorporant poc a poc la farina i treballant la massa (millor utilitzar un bol gran) sense que es fagin grumolls. Un cop hem posat tota la farina i ens ha quedat una bola de massa, ho tapem amb un drap i ho deixem 1 hora perque dobli el seu volum. Ara bé la part important, fregir els bunyols.
Hem de posar aigua en un bol per mullarnos els dits cada vegada que agafem massa perque no sen's enganxin els dits de massa. Hem de fer boletes de massa amb una mà i hem la altra mà humida amb aigua agafar la bola apretarla amb la punta del dits pel mig per fer-li el forat i deixar caure la massa a la paella amb l'oli roent. Aixi anar fent bunyols i retirant un cop els veiem daurats. Avans de menjar-los els hi tirem una mica de sucre per sobre.
600g de moniato vermell pelat i a daus
400g de farina
3 ous i un rovell
25g de llevat fresc
150g de llet
1 litre oli per fregir els bunyols
Sucre per posar per sobre els bunyols
Posem a bullir el moniato tallat a daus uns 25min. Un cop bullit fem un puré ben fi amb el moniato, si tenim un passapuré millor. Quan el puré sigui tebi hi barrejem els 3 ous sencers i un rovell, seguidament desfem el llevat en els 150ml de llet i també ho barrejem amb la massa. Ara anem barrejant e incorporant poc a poc la farina i treballant la massa (millor utilitzar un bol gran) sense que es fagin grumolls. Un cop hem posat tota la farina i ens ha quedat una bola de massa, ho tapem amb un drap i ho deixem 1 hora perque dobli el seu volum. Ara bé la part important, fregir els bunyols.
Hem de posar aigua en un bol per mullarnos els dits cada vegada que agafem massa perque no sen's enganxin els dits de massa. Hem de fer boletes de massa amb una mà i hem la altra mà humida amb aigua agafar la bola apretarla amb la punta del dits pel mig per fer-li el forat i deixar caure la massa a la paella amb l'oli roent. Aixi anar fent bunyols i retirant un cop els veiem daurats. Avans de menjar-los els hi tirem una mica de sucre per sobre.
dilluns, 11 de maig del 2015
Amanida de frijoles
Els nostres veïns, la Marta i en Marvin, ens van portar uns frijoles de Costa Rica i vaig pensar en fer aquesta amanida. Els frijoles tenen que estar també unes hores en remull avans de coure'ls durant una horeta ben bona a foc lent perque quedin cuits al seu punt. Un cop cuits els refredo amb la seva aigua de cocció a la nevera i quan vull fer la amanida els colo i els rento amb una mica d'aigua perque quedin nets ja que la aigua de la seva cocció queda totalment negre. Per fer aquesta amanida he picat en trocets petits pebrot vermell, pebrot verd, pastanaga, ceba tendre, olives i blat de moro, ho barrejem tot i ho he amanit amb una vinagreta de oli, suc de llimona i coriandre fresc picat per donar-li el toc tropical. Per decorar he posat uns trocets d'advocat per sobre. Boníssima i fresquíssima!!
dilluns, 4 de maig del 2015
Milfulles de carbassó, albergínia, tomàquet i mozzarella
Recepta molt fresca, fàcil i bona amb influències italianes. En una safata muntem 4 pisos, un de carbassò a la planxa, un de tomàquet fresc, un de mozzarella i un de albergínia a la planxa, per aquest ordre. Tots els ingredients tallats a làmines fines i entre alguns dels pisos podeu posar-hi algun raig d'oli extra verge, una mica d'orenga i sal i pebre. Es deixa reposar una mica a la nevera i es treu uns minuts avans de menjar. Es un plat que es millor menjar-lo tebi tirant a fresc.
dimecres, 8 d’abril del 2015
Lasanya de bròquil i coliflor
Es una lasanya vegetal boníssima i fàcil de fer. Jo, les lasanyes de pasta sempre les faig de dues capes de farcit i tres capes de pasta, es a dir, capa de pasta, farcit, capa de pasta, farcit i capa de pasta, i per damunt o una beixamel i parmesà o tomaquet i parmesà...aixi queden d'un gruix d' uns 5cm aprox. Comencem amb l'elaboració d'aquesta lasanya: Per 4 bandes diferents faig: Un sofregit de tomaquet, el broquil bullit i sequidament passat per la paella amb un all picat, la coliflor bullida i també pasada per una paella amb un dent picat d'all i afegeixo uns taquets de pernil serrà, i una beixamel. En els dos casos quan passo per la paella el broquil i la coliflor, ho aixafo una mica amb una forquilla i si es necesssari hi afegeixo una mica del brou de la seva cocció.
Ara ja podem començar a muntar la lasanya. Posem una primera capa de pasta (les lamines de lasanya ja cuites però molt al dente perque quan gratinem al forn ja s'acabaran de cuinar) , seguidament capa de colifor, posem la segona capa de pasta, ara posem una mica, no gaire capa de sofregit de tomàquet, al damunt el broquil, ara la tercera capa de pasta i finalment la capa de beixamel per sobre, el formatge parmesà per sobre i a gratinar fins que agafi el color torradet. Bon profit!!
Ara ja podem començar a muntar la lasanya. Posem una primera capa de pasta (les lamines de lasanya ja cuites però molt al dente perque quan gratinem al forn ja s'acabaran de cuinar) , seguidament capa de colifor, posem la segona capa de pasta, ara posem una mica, no gaire capa de sofregit de tomàquet, al damunt el broquil, ara la tercera capa de pasta i finalment la capa de beixamel per sobre, el formatge parmesà per sobre i a gratinar fins que agafi el color torradet. Bon profit!!
dijous, 29 de gener del 2015
Espinacs amb tomàquet
Agafem uns bons espinacs, els escaldem 5 minuts i els posem a escórrer amb un colador que treguin l'aigua. Per altre banda, fregim una mica el tomaquet (sempre millor fresc). Posem a una safata els espinacs, a sobre el tomaquet, una mica de formatge ratllat (parmesà és una bona opció), un parell de trocets de mantega i a gratinar al forn 5 minuts. Bon profit!
dissabte, 3 de gener del 2015
Amanida ital-est
Amb barreja de gustos meditèrranis com el tomaquet i la mozzarella i de l'est d'europa com els pepinillos i l'anet surt aquesta amanida. Enciam de roure, tomaquets cherry, ceba blanca dolça, mozzarella, cogombre, pepinillos en vinagre, anet fresc, orenga seca, oli i sal.
dimecres, 31 de desembre del 2014
Ou ferrat amb tòfona
Ara que és temps de tòfona d'hivern, no m'he pogut resistir la temptació de fer-me un ou ferrat i cobrir-lo de tòfona. Quina delicia.
dissabte, 6 de desembre del 2014
Mongetes tendres amanides
M'agrada descobrir noves maneres de menjar verdura i aquesta és molt senzilla, ràpida i bona. Bullim o fem al vapor les mengetes tendres 10-15 minuts depenen de si us agraden més o menys al dente. Les amanirem amb un tipus de vinagreta d'oli, 1 cullerada petita de mostassa de dijon, unes fulles d'alfabrega i julivert ben picades i uns quants pinyons també picats. Aquesta vinagreta la posarem per sobre les mongetes, també hi posem unes làmines de formatge parmesà i uns quants tomàquets cherries per acabar. Bon profit!
diumenge, 23 de novembre del 2014
Quiche mediterranea vegetal amb feta i olives negres
En una paella sofregim lentament amb un raig d'oli generós albergínies, carbassó, pebrot groc i vermell, porro, i tomàquet (jo he posat uns quants cherries per la meitat), com si féssim una samfaina. Quan ho tinguem fet, ho poso en un colador i així traiem l'excés d'oli. Per altre banda en un vas de la batedora i poso 4 ous i 200ml de crema de llet i ho passem pel turmix, en aquesta barreja hi afegim les verdures sofregides, uns daus de formatge feta i unes quantes olives negres de les mortes (jo les aixafo amb un plat contra una fusta i així es més fàcil treure els pinyols de les olives) i sal i pebre. Ara agafem un recipient per anar al forn (els de silicona van molt bé) i poso una gota d'oli, posem la massa brisa, punxem amb una forquilla i al forn 5 minuts perquè la massa es fagi un punt. Ara ho traiem del forn, aboquem tot el farcit i ho tornem al forn 25 minuts a 180graus.
dissabte, 8 de novembre del 2014
Canalons espectaculars de coliflor, bròquil i espinacs
Per fer aquests canalons tan bons per 4 persones necesitem: 8 làmines de lasanya,1/2 coliflor, 1/2 bròquil, espinacs, 1 llauna d'anxoves, 3 dents d'all, 1 bitxo, beixamel, 1 bola de mozzarella fresca i formatge ratllat.
Bullim 10 minuts la col i quan faltin 5 minuts afegim el bròquil i els espinacs, ho reservem. En una cassola comencem a sofregir els 3 dents d'all laminats, afegim la llauna d'anxoves amb el seu oli i el bitxo i esperem que les anxoves es desfasin, ara afegim les verdures bullides, una miqueta de l'aigua de la seva cocció, tapem, baixem el foc i ho deixem 20 minuts a foc lent. Els últims 5 minuts destapem, pujem el foc per acabar de evaporar els líquids. Ara parem el foc, posem el farcit en una safata i ho aixafem tot amb una forquilla. Per altre banda couem les làmines de lasanya i amb cada làmina farem un canalo més gruixut de lo habitual i els anirem colocant en una safata, per sobre esmicolarem la mozzarella fresca a trocets petits, farem una beixamel amb mantega, farina i llet, la tirarem per sobre els canalons, el formatge ratllat i a gratinar al forn 5-10 minuts fins que estiguin ben gratinats.
Bullim 10 minuts la col i quan faltin 5 minuts afegim el bròquil i els espinacs, ho reservem. En una cassola comencem a sofregir els 3 dents d'all laminats, afegim la llauna d'anxoves amb el seu oli i el bitxo i esperem que les anxoves es desfasin, ara afegim les verdures bullides, una miqueta de l'aigua de la seva cocció, tapem, baixem el foc i ho deixem 20 minuts a foc lent. Els últims 5 minuts destapem, pujem el foc per acabar de evaporar els líquids. Ara parem el foc, posem el farcit en una safata i ho aixafem tot amb una forquilla. Per altre banda couem les làmines de lasanya i amb cada làmina farem un canalo més gruixut de lo habitual i els anirem colocant en una safata, per sobre esmicolarem la mozzarella fresca a trocets petits, farem una beixamel amb mantega, farina i llet, la tirarem per sobre els canalons, el formatge ratllat i a gratinar al forn 5-10 minuts fins que estiguin ben gratinats.
dilluns, 3 de novembre del 2014
Crema de bròquil
Inspirat en una recepte d'un blog de cuina que segueixo, www.elgustesnostre.blogspot.com.es, he fet aquesta crema de bròquil i porro tan bona, sana i senzilla. Son 4 passos:
Posem en una cassola el porro picat a sofregir, en 5 minuts afegim el bròquil tallat i cobrim d'aigua, que l' aigua passi 2 o 3 dits del bròquil. En 15-20 afegim un tros de formatge parmesà, sal i pebre, triturem tot i tenim la crema llesta! Per decorar he posat una mica de parmesà, julivert i oli d'oliva.
Posem en una cassola el porro picat a sofregir, en 5 minuts afegim el bròquil tallat i cobrim d'aigua, que l' aigua passi 2 o 3 dits del bròquil. En 15-20 afegim un tros de formatge parmesà, sal i pebre, triturem tot i tenim la crema llesta! Per decorar he posat una mica de parmesà, julivert i oli d'oliva.
dimecres, 15 d’octubre del 2014
Crema de carbassa al curri
Recepta ràpida i fàcil, amb el toc de curri fem una crema de carbassa diferent i boníssima. Per 3-4 persones agafem un porro i mitja ceba ho piquem gran i ho posem en una olla amb una mica d´oli a sofregir, quan sigui una mica fet hi afegim mitja carbassa tallada a trossos i una patata també a trossos que es sofregeixi també una mica. Ara hi posem una cullerada de curri, i ho cubrim tot d´aigua. Tapem i ho deixem cuinar 20 minuts. Posem sal i una mica de pebre i per acabar només falta passar-ho pel turmix o una batidora i ja tenim la crema apunt, si ha quedat massa espessa s´hi afegeix una mica d´aigua.
diumenge, 5 d’octubre del 2014
"Aligot" de patata amb rossinyols, trompetes de la mort i camagrocs
L´aligot és una recepta occitana que fan a França i es tracta d´un puré de patata amb formatge i un punt d´all. En aquest cas he incorporat a la recepta una barreja de bolets saltejats.
Per 6 persones:
- 6 patates, 1 cunya de formatge tendre, 50g mantega, 1 brick petit de crema de llet, 200ml de llet, alls, julivert i bolets (camagrocs, trompetes de la mort, rossinyols...)
Posem a bullir les patates uns 25 minuts. Preparem la barreja de bolets saltejant-los en una paella amb oli i 3 grans d´all picats durants uns minuts i els reservem. Ara en una olla gran posem la mantega i a foc lent sofregim 2 grans d´all picats, incorporem les patates i les aixafem amb una forquilla fent un puré. Per lligar-ho i fer l´aligot en aquest moment sense parar de remenar es posa la crema de llet, la llet i el formatge que haurem ratllat fins que aconseguim un puré de patata elàstic. Finalment barrejem els bolets amb l´aligot, rectifiquem de sal i pebre, una mica de julivert picat i llest!!
Per 6 persones:
- 6 patates, 1 cunya de formatge tendre, 50g mantega, 1 brick petit de crema de llet, 200ml de llet, alls, julivert i bolets (camagrocs, trompetes de la mort, rossinyols...)
Posem a bullir les patates uns 25 minuts. Preparem la barreja de bolets saltejant-los en una paella amb oli i 3 grans d´all picats durants uns minuts i els reservem. Ara en una olla gran posem la mantega i a foc lent sofregim 2 grans d´all picats, incorporem les patates i les aixafem amb una forquilla fent un puré. Per lligar-ho i fer l´aligot en aquest moment sense parar de remenar es posa la crema de llet, la llet i el formatge que haurem ratllat fins que aconseguim un puré de patata elàstic. Finalment barrejem els bolets amb l´aligot, rectifiquem de sal i pebre, una mica de julivert picat i llest!!
diumenge, 28 de setembre del 2014
Coca de camagrocs
Quina coca tan bona que hem menjat avui al dinar familiar de diumenge!! Us explico una recepta molt bona, senzilla i algunes opcions més que podriem tenir per fer aquesta coca.
Podriem fer-nos nosaltres la coca, pero en aquesta ocasió vem a anar a comprar un pà de coca molt bò que fan a un forn aprop de casa, l´obrim per la meitat. Hem sofregit molta ceba fins que quedi caramelitzada i li posem per damunt de cada part. Per altra banda posem una mica d´all picat en una paella amb oli i fem uns minuts els camagrocs, els posem damunt de la coca, posem una mica de parmesà ratllat per sobre, sal pebrem, al forn 5 minuts i llestos!!
Si t´agrada la senzillesa i el gust 100% dels camagrocs aixi queda perfecte, pero us dono algunes opcions per fer la coca més completa. Podeu posar-hi uns dauets de botifarra negra, o una mica de formatge brie, o uns dauets de baco, o inclùs per donar-hi un contrast dolç uns daus de carbassa previament fets una mica a una paella....
Podriem fer-nos nosaltres la coca, pero en aquesta ocasió vem a anar a comprar un pà de coca molt bò que fan a un forn aprop de casa, l´obrim per la meitat. Hem sofregit molta ceba fins que quedi caramelitzada i li posem per damunt de cada part. Per altra banda posem una mica d´all picat en una paella amb oli i fem uns minuts els camagrocs, els posem damunt de la coca, posem una mica de parmesà ratllat per sobre, sal pebrem, al forn 5 minuts i llestos!!
Si t´agrada la senzillesa i el gust 100% dels camagrocs aixi queda perfecte, pero us dono algunes opcions per fer la coca més completa. Podeu posar-hi uns dauets de botifarra negra, o una mica de formatge brie, o uns dauets de baco, o inclùs per donar-hi un contrast dolç uns daus de carbassa previament fets una mica a una paella....
dimarts, 23 de setembre del 2014
Tagliatelle amb ceba caramelitzada, carbassa i camagrocs
Una recepta molt bona, sorprenent i senzilla. Necessitem per 4 persones:
-400g de Tagliatelle (en aquesta recepta millor pasta fresca, si no tampoc passa res)
- 2 cebes, 1 tros de carbassa, uns quants camagrocs
- Mantega i parmesa ratllat
1. Posem la ceba tallada a juliana a sofregir molt lentament a foc baix i la carbassa tallada a daus uns 20 minuts, podem afegir de tant en tarnt una mica d´aigua perque la ceba no es cremi.
2. Pugem el foc i afegim els camagrocs i els cuinem uns minuts que es facin, sal pebrem i ja tenim llest el condiment per la pasta. Jo en aquest moment aixafo una mica els troços de carbassa amb una forquilla perque quedi més irregular el plat.
3. Posem a bullir aigua amb sal i quan arrenqui el bull afegim la pasta uns 6 minuts, retirem la pasta i la posem en una safata amb una mica de mantega perque no s´enganxi i agafi l´aroma de la mantega.
4. Tirem per sobre el condiment a la pasta, una mica de parmesa ratllat i buon apettito!!!
-400g de Tagliatelle (en aquesta recepta millor pasta fresca, si no tampoc passa res)
- 2 cebes, 1 tros de carbassa, uns quants camagrocs
- Mantega i parmesa ratllat
1. Posem la ceba tallada a juliana a sofregir molt lentament a foc baix i la carbassa tallada a daus uns 20 minuts, podem afegir de tant en tarnt una mica d´aigua perque la ceba no es cremi.
2. Pugem el foc i afegim els camagrocs i els cuinem uns minuts que es facin, sal pebrem i ja tenim llest el condiment per la pasta. Jo en aquest moment aixafo una mica els troços de carbassa amb una forquilla perque quedi més irregular el plat.
3. Posem a bullir aigua amb sal i quan arrenqui el bull afegim la pasta uns 6 minuts, retirem la pasta i la posem en una safata amb una mica de mantega perque no s´enganxi i agafi l´aroma de la mantega.
4. Tirem per sobre el condiment a la pasta, una mica de parmesa ratllat i buon apettito!!!
dimarts, 29 de juliol del 2014
Pappardelle al pesto
Quan arriba la primavera sempre planto albàfrega a la terrassa perque m´agrada utilitzarla en molts plats frescos d´estiu. Un ensenyo la foto de la meva planta d´aquets any, fa goig.
Un clàssic i que faig moltes vegades es un plat de pasta al pesto.
Per fer el pesto posem en una picadora (o també es pot picar a mà al morter) i posem un grapat de fulles d´alfafrega, uns quants pinyons, un troços de formatge parmesano o grana padano, oli d´oliva extra verge, i opcional 1/4 de dent d´all, ho piquem tot junt i llestos! En aques cas poso la foto d´uns pappardelle que vaig fer. Un cop bullida la pasta i escorreguda només s´ha de posar la salsa pesto per sobre.
Un clàssic i que faig moltes vegades es un plat de pasta al pesto.
Per fer el pesto posem en una picadora (o també es pot picar a mà al morter) i posem un grapat de fulles d´alfafrega, uns quants pinyons, un troços de formatge parmesano o grana padano, oli d´oliva extra verge, i opcional 1/4 de dent d´all, ho piquem tot junt i llestos! En aques cas poso la foto d´uns pappardelle que vaig fer. Un cop bullida la pasta i escorreguda només s´ha de posar la salsa pesto per sobre.
divendres, 27 de setembre del 2013
Tagliolini amb fredolics
Vaig anar a buscar bolets a prop de Queralbs i vaig trobar uns quants fredolics. I tenia uns Tagliolini a la nevera (similar als spaghetti, pero amb perfil quadrat i de pasta fresca).
60-100g.de pasta per persona depenen de la gana o si es menja plat únic.
Oli, all,
julivert i els fredolics.
Només hem de saltejat els fredolics a una paella amb oli, all i julivert, esperar que els fredolics treguin tota l´aigua i barrejar amb la pasta que ja haurem bullit els minuts que ens indiqui al paquet. Ma che buono!!!
60-100g.de pasta per persona depenen de la gana o si es menja plat únic.
Oli, all,
julivert i els fredolics.
Només hem de saltejat els fredolics a una paella amb oli, all i julivert, esperar que els fredolics treguin tota l´aigua i barrejar amb la pasta que ja haurem bullit els minuts que ens indiqui al paquet. Ma che buono!!!
divendres, 9 d’agost del 2013
Amanida de fesòls de Santa Pau
Avans d´ahir a Planoles amb el masterchef i amic Esteve vem fer aquesta amanida fresca de fesòls. Es molt fàcil i un bon recurs per menjar llegum a l´estiu. Vem posar una base d´enciam, a sobre els fesols, una mica de ceba picada, pebrot verd, tomàquet a daus i olives negres. Tot amanit amb una vinagreta de oli, vinagre de modena, orenga, sal i pebre. Boníssima!
dilluns, 1 d’abril del 2013
Truita d´esparrecs de marge
Despres de collir un manat d´esparrecs amb el meu cunyat Jaume, ja pensava amb la truita per sopar.
He rentat els esparrecs, els hi trec la part dura (fins on es pot trencar facilment amb les mans), els trossejo i a fregir molt lentament, hi afegeixo un got d´aigua per ajudar a estovar-se, i quan l´aigua s´ha evaporat i afegeixo els ous batuts i a fer la truita.
He rentat els esparrecs, els hi trec la part dura (fins on es pot trencar facilment amb les mans), els trossejo i a fregir molt lentament, hi afegeixo un got d´aigua per ajudar a estovar-se, i quan l´aigua s´ha evaporat i afegeixo els ous batuts i a fer la truita.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)























