Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTA. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris PASTA. Mostrar tots els missatges

diumenge, 31 de maig del 2015

Penne rigate amb butifarra de Palou

Quan compro butifarres sempre en reservo una per fer uns macarrons. En aquest cas, he utilitzat uns penne rigate per fer la recepta. Hi han mil maneres de fer aquest plat, pero avui els he fet aixi. Per 3 persones, sofregim mitja ceba picada petita, quan esta enrossida, obro la butifarra i afegim la carn picada de la butifarra, quan veiem que la carn esta ben sofregida agafem tres tomaquets madurs i els ratllem directament a la paella i ho deixem uns 10 minuts aproximadament i llestos. Per altra banda bullim 300g de pasta, escorrem i ho barrejem tot a la paella. Sempre reservo una mica d' aigua de la cocció de la pasta i ho afegeixo a la paella amb els macarrons. Finalment, ho posem en una safata , posem un bon formatge ratllat per sobre i ho gratinem uns minuts. Bon profit!


diumenge, 26 d’abril del 2015

Spaghetti amb calamars i cloïses

Agafem un calamar, el netegem i el tallem a en tires fines en sentit vertical, tallem en tres parts aquestes tires. En una paella amb oli sofregim un parell de dents d'all i un bitxo, afegim el calamar i el sofregim un parell de minuts, ara hi tirem un raig de vi blanc, una mica d'aigua de la cocció de la pasta, seguidament hi afegirem les cloïses, en 3 minuts s'obriran. Finalment hi posarem una mica de julivert picat per damunt i ho tirarem tot per sobre els spaghettis. Bon apetitto!


dimecres, 8 d’abril del 2015

Lasanya de bròquil i coliflor

Es una lasanya vegetal boníssima i fàcil de fer. Jo, les lasanyes de pasta sempre les faig de dues capes de farcit i tres capes de pasta, es a dir, capa de pasta, farcit, capa de pasta, farcit i capa de pasta, i per damunt o una beixamel i parmesà o tomaquet i parmesà...aixi queden d'un gruix d' uns 5cm aprox. Comencem amb l'elaboració d'aquesta lasanya:  Per 4 bandes diferents faig:  Un sofregit de tomaquet, el broquil bullit i sequidament passat per la paella amb un all picat, la coliflor bullida i també pasada per una paella amb un dent picat d'all i afegeixo uns taquets de pernil serrà, i una beixamel. En els dos casos quan passo per la paella el broquil i la coliflor, ho aixafo una mica amb una forquilla i si es necesssari hi afegeixo una mica del brou de la seva cocció.
Ara ja podem començar a muntar la lasanya. Posem una primera capa de pasta (les lamines de lasanya ja cuites però molt al dente perque quan gratinem al forn ja s'acabaran de cuinar) , seguidament capa de colifor,  posem la segona capa de pasta, ara posem una mica, no gaire capa de sofregit de tomàquet, al damunt el broquil, ara la tercera capa de pasta i finalment la capa de beixamel per sobre, el formatge parmesà per sobre i a gratinar fins que agafi el color torradet. Bon profit!!


dissabte, 17 de gener del 2015

Tagliatelle amb salmó fresc i bròquil

Es un plat de pasta molt interesant. Fem una salsa amb un brick petit de crema de llet i un got de brou vegetal, ho posem a coure i que la salsa redueixi una mica, hi posem un polsim de julivert picat petit i ja ho tenim. Per altre banda escaldem amb aigua bullint el broquil 3 minuts i reservem. En una paella amb una mica de mantega fem el salmo volta i volta.  Ara bullim les tagliatelle, per aquest plat millor que sigui pasta fresa. Per emplatar posem en un plat els tagliatelle a sobre el bròquil, el salmò a troços i per sobre la salsa. Bon profit!


dissabte, 8 de novembre del 2014

Canalons espectaculars de coliflor, bròquil i espinacs

Per fer aquests canalons tan bons per 4 persones necesitem:  8 làmines de lasanya,1/2 coliflor, 1/2 bròquil, espinacs, 1 llauna d'anxoves, 3 dents d'all, 1 bitxo, beixamel, 1 bola de mozzarella fresca i formatge  ratllat.
Bullim 10 minuts la col i quan faltin 5 minuts afegim el bròquil i els espinacs, ho reservem.  En una cassola comencem a sofregir els 3 dents d'all laminats, afegim la llauna d'anxoves amb el seu oli i el bitxo i esperem que les anxoves es desfasin, ara afegim les verdures bullides, una miqueta de l'aigua de la seva cocció, tapem, baixem el foc i ho deixem 20 minuts a foc lent. Els últims 5 minuts destapem, pujem el foc per acabar de evaporar els líquids. Ara parem el foc, posem el farcit en una safata i ho aixafem tot amb una forquilla. Per altre banda couem les làmines de lasanya i amb cada làmina farem un canalo més gruixut de lo habitual i els anirem colocant en una safata, per sobre esmicolarem la mozzarella fresca a trocets petits, farem una beixamel amb mantega, farina i llet, la tirarem per sobre els canalons, el formatge ratllat i a gratinar al forn 5-10 minuts fins que estiguin ben gratinats.


dimarts, 23 de setembre del 2014

Tagliatelle amb ceba caramelitzada, carbassa i camagrocs

Una recepta molt bona, sorprenent i senzilla. Necessitem per 4 persones:
-400g de Tagliatelle (en aquesta recepta millor pasta fresca, si no tampoc passa res)
- 2 cebes, 1 tros de carbassa, uns quants camagrocs
- Mantega i parmesa ratllat
1. Posem la ceba tallada a juliana a sofregir molt lentament a foc baix i la carbassa tallada a daus uns 20 minuts, podem afegir de tant en tarnt una mica d´aigua perque la ceba no es cremi.
2. Pugem el foc i afegim els camagrocs i els cuinem uns minuts que es facin, sal pebrem i ja tenim llest el condiment per la pasta. Jo en aquest moment aixafo una mica els troços de carbassa amb una forquilla perque quedi més irregular el plat.
3. Posem a bullir aigua amb sal i quan arrenqui el bull afegim la pasta uns 6 minuts, retirem la pasta i la posem en una safata amb una mica de mantega perque no s´enganxi i agafi l´aroma de la mantega.
4.  Tirem per sobre el condiment a la pasta, una mica de parmesa ratllat i buon apettito!!!

divendres, 5 de setembre del 2014

Spaghettis brutals de mar

Hi han moltes maneres de fer uns spaghettis amb peix, maric, closca, etc...i sempre depèn de lo que trobis a la peixateria.  Avui els he fet amb escamarlans, cloïsses i musclos...Us ho explico:
Per 2 persones:
- 4 escamarlans grans, 10 cloïses, 10 musclos
- uns quants tomaquets cherrys i si no en teniu 1 o 2 tomaquets tallats a daus
- 1 dent d´all, julivert i un bitxo (opcional si us agrada el picant)
- mig got de vi blanc o cervesa o la mateixa aigua de bullir la pasta.
- 200g de spaghettis

Fem al vapor els muclos amb dos dits d´aigua, quan els musclos s´obrin els reservem, agafem l´aigua dels musclos i afegim l´aigua necessaria la posem a bullir i aquesta aigua ens servirà per bullir els spaghettis. Ara en una paella amb un raig d´oli fem els escamarlans 2 minuts i els reservem, en la mateixa paella i oli posem e1 dent d´all picat i el bitxo (opcional) 1 minut, afegim les cloïses i els cherrys tallats per la meitat, en 2 minuts afegirem una mica de vi blanc i espararem que s´obrin les cloïses i s´evapori l´alcohol. Ara la paella la traiem del foc i afegim els escamarlans, els musclos, julivert picat i quan els spaghettis estiguin ja ho podem barrejar tot i a menjar!! Primer feu-li una foto.

divendres, 22 d’agost del 2014

Dues receptes ràpides amb rossinyols de collita pròpia

 
Linguine amb bacon i rossinyols
Posem els talls de bacon a daurar 2 minuts, afegim els rossinyols tallats per la meitat i l´all picat a la paella, esperem 2-3 minuts més i afegim 1/2 vas de vi blanc (si no en teniu a mà, cervesa, cava..) quan s´hagi evaporat la meitat del líquid afegim una mica de crema de llet, julivert picat i ja hi podem barrejar la pasta i llestos!!!
 
Salsitxes i mongetes seques amb rossinyols
 Aquesta encara és més fàcil. Saltagem els rossinyols amb all i julivert, hi barrejem les mongetes seques un cop l´aigua dels bolets s´hagi evaporat i ho saltagem conjuntament 1 minut (sempre és milllor si son del ganxet, si no no passa res, i també coureles a casa, si no, tampoc passa res). Fem les salsitxes a part i a taula!!
 
 
 
 

dimarts, 29 de juliol del 2014

Pappardelle al pesto

Quan arriba la primavera sempre planto albàfrega a la terrassa perque m´agrada utilitzarla en molts plats frescos d´estiu. Un ensenyo la foto de la meva planta d´aquets any, fa goig.
Un clàssic i que faig moltes vegades es un plat de pasta al pesto.
Per fer el pesto posem en una picadora (o també es pot picar a mà al morter) i posem un grapat de fulles d´alfafrega, uns quants pinyons, un troços de formatge parmesano o grana padano, oli d´oliva extra verge, i opcional 1/4 de dent d´all, ho piquem tot junt i llestos! En aques cas poso la foto d´uns pappardelle que vaig fer. Un cop bullida la pasta i escorreguda només s´ha de posar la salsa pesto per sobre.

divendres, 27 de setembre del 2013

Tagliolini amb fredolics

Vaig anar a buscar bolets a prop de Queralbs i vaig trobar uns quants fredolics. I tenia uns Tagliolini a la nevera (similar als spaghetti, pero amb perfil quadrat i de pasta fresca).

60-100g.de pasta per persona depenen de la gana o si es menja plat únic.
Oli, all,
julivert i els fredolics.

Només hem de saltejat els fredolics a una paella amb oli, all i julivert, esperar que els fredolics treguin tota l´aigua i barrejar amb la pasta que ja haurem bullit els minuts que ens indiqui al paquet. Ma che buono!!!