Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES DE LA MEVA MARE. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris RECEPTES DE LA MEVA MARE. Mostrar tots els missatges

diumenge, 28 de setembre del 2014

Coca de camagrocs

Quina coca tan bona que hem menjat avui al dinar familiar de diumenge!! Us explico una recepta molt bona, senzilla i algunes opcions més que podriem tenir per fer aquesta coca.
Podriem fer-nos nosaltres la coca, pero en aquesta ocasió vem a anar a comprar un pà de coca molt bò que fan a un forn aprop de casa, l´obrim per la meitat. Hem sofregit molta ceba fins que quedi caramelitzada i li posem per damunt de cada part. Per altra banda posem una mica d´all picat en una paella amb oli i fem uns minuts els camagrocs, els posem damunt de la coca, posem una mica de parmesà ratllat per sobre, sal pebrem, al forn 5 minuts i llestos!!
Si t´agrada la senzillesa i el gust 100% dels camagrocs aixi queda perfecte, pero us dono algunes opcions per fer la coca més completa.  Podeu posar-hi uns dauets de botifarra negra, o una mica de formatge brie,  o uns dauets de baco,  o inclùs per donar-hi un contrast dolç uns daus de carbassa previament fets una mica a una paella....

diumenge, 7 de setembre del 2014

Llonza llaminera farcida de camagrocs

És una recepta de la meva mare amb un toc personal.  Necesitem per 6 persones:
-2 llonzes llamineres (filet de porc)
- Camagrocs (altres boltes de temporada també anirien bé)
- all, julivert, 1 ceba, mantega, brou fosc de carn i fil de cuinar.

Agafem les llonzes i les obrim en canal per poder posar-hi el farcit de bolets, si sabeu obrir els filets i que quedin com un llençol després podreu posar el farcit, enrollar com si fos sushi i el farcit quedará més protegit quan hi poseu el fil de cuina per lligar-los. Els camagrocs els saltajarem amb una mica d´all i julivert, els posarem dins les llonzes, enrollarem les llonzes i les lligarem amb fil de cuina.  Ara en una cassola o paella marcarem 3 minuts per cada costat les llonzes salpebrades perquè agafin el color de rostit,  tapem i les posem 15 minuts al for a 180 graus perquè s´acabin de coure. Ara traiem les llonzes de la cassola, les reservem en una safata i les tapem amb paper d´alumini. Amb el forn apagat les podem guardar perquè es mantinguin calentes mentres fem la salsa.  Per fer la salsa: Agafem la cassola on hem fet les llonzes i la posem al foc, intentant reduir els sucs de cocció que han deixat les llonzes un mica, quan ho tenim una mica caramelitzat hi afegim el brou fosc de carn, barrejem i ho posem to en un bol.  Ara a la cassola posem la ceba picada molt molt fina i la sofregim amb mantega, quan la ceba estigui feta afegim el liquid del brou i els sucs de cocció i a foc mig reduirem el liquid a la meitat més o menys fins que la salsa agafi una mica d´espessor (sempre podem utilitzar algun tipus d´espessidor per ajudar al procés). I per acabar la salsa, posarem un parell de nous de mantega, per donar brillantor, colarem la salsa i ja la tenim llesta per posar per damunt les llonzes i servir el plat.  Aquest plat acompañat d´un puré de patata o arrròs blanc es perfecte.  Bon profit!!!


diumenge, 3 de març del 2013

Pollastre de la iaia Esperança

Avui, diumenge, hem anat a dinar a casa els meus pares. La meva mare ens a fet el pollastre de la Iaia Esperança. Un plat clàssic a la família Martori.

1 pollastre de pagès de 4 kg.
2 cebes grans
6 tomaquets escalivats.
Per la picada:
ametlles torrades
4 dents d´all escalivats
julivert

Fregim els troços de pollastre i reservem. Sofregim la ceba. Incorporem els tomaquets escalivats a troços i ho deixem 5-10 minuts a foc lent fins que tinguem una salsa. Incorporem el pollastre, Un got d´aigua i ho posem tapat al forn a 160º uns 45 minuts. Quan faltin 10 minuts incorporem la picada a la casola i llestos.