diumenge, 24 de març del 2013

Restaurant Diblu

 

En aquest restaurant que el meu company de feina valenciá en Fernando, hem va portar a fer el menu migdia de 15€ hi vaig menjar-hi molt bé. Es un restaurant de cuina de mercat moderna, molt ben decorat, ideal per anar amb amics o la parella. Vaig demanar un carpaccio de bacalla amb tomaquet i figues seques (la combinació es sorprenent), un arròs melós valenciá i uns bunyols de carbassa, típics a Valencia en època de falles.

Preu: De 20 a 40€
Menu migdia entre setmana: 15€

Restaurante Diblu
Gran Via Marqués del Turia, 59
VALENCIA, 46005
Tel. 963 531 565




Restaurant La Principal

Un restaurant molt recomanable si passeu per Valencia. Es una cerveseria, bar, restaurant, o sigui, podeu fer unes tapes a la barra amb una cerveseta o menjar tranquilament a les taules. Cuina valenciana tradicional amb tocs moderns.
Vaig menjar una amanida de formatge fresc i mojama molt bona i un plat classic tradicional "el gazpacho manchego", que la primera vegada que el vaig demanar pensant-me que hem portariem un gazpacho de tomaquet fresquet, em vaig quedar amb cara de tonto. Es plat contundent amb petites lamines mal trencades de pasta, troços de conill o costella de porc, cargols, i alguna verdura. 

Preu: De 20 a 60€ (No tenen menu migdia entre setmana, pero si un plat del dia de 12/13€ aprox.)

Restaurante La Principal
C/Polo y Peyrolón 5
VALENCIA
963 606 348






Amanida de fabes, feta, pernil i menta

-Fabes
-Formatge feta
-Pernil ibèric
-Unes fulles de menta
-Oli d´oliva, llimona, sal i pebre

Pelem les fabes, les escaldem 3 minuts i rapidament les passem per aigua freda. Un cop fredes, amb paciència, una a una presionant amb els dits li treiem la pell superficial i les posem en un bol. En el mateix bol i barrejem uns daus de formatge feta mal tallats, unes fulles de menta, oli d´oliva, unes gotes de llimona, sal i pebre i barrejem. Al final, i millor en el mateix plat afeigirem uns trocets de pernil ibèric per sobre. Bon profit!



diumenge, 17 de març del 2013

Seitons i calamars fregits a l´andalusa


Aquest es un plat que no pararia mai de menjar-ne. He provat moltes fritures i arrebosats pero a l´andalusa es una de les maneres que m´agrada més. Agafem un bol gran i barrejem farina de blat i farina de cigró, agafem el peix net i el posem dins el bol amb la farina i enfarinem.  Per altra banda escalfem un wok amb oli ben calent (també es pot fer a la paella, pero a mi sempre hem queda més bé quan utilitzo wok) i agafem el troços de calamar i els seitons enfarinats i espolsats del sobrant de farina i a fregir uns 2 minuts. Quan acabem la fritura posem el peix en un plat amb paper de cuina perque absorbeixi el sobrant d´oli. Bon profit!

diumenge, 3 de març del 2013

Pollastre de la iaia Esperança

Avui, diumenge, hem anat a dinar a casa els meus pares. La meva mare ens a fet el pollastre de la Iaia Esperança. Un plat clàssic a la família Martori.

1 pollastre de pagès de 4 kg.
2 cebes grans
6 tomaquets escalivats.
Per la picada:
ametlles torrades
4 dents d´all escalivats
julivert

Fregim els troços de pollastre i reservem. Sofregim la ceba. Incorporem els tomaquets escalivats a troços i ho deixem 5-10 minuts a foc lent fins que tinguem una salsa. Incorporem el pollastre, Un got d´aigua i ho posem tapat al forn a 160º uns 45 minuts. Quan faltin 10 minuts incorporem la picada a la casola i llestos.

Il Sapore Italiano "El romano"

Il Sapore Italiano
C/ Ponent, 41 08401 Granollers
Teléfono: 938401532

Per nosaltres es "El romano", ja que l´Andrea, el propietari és de Roma i entre els amics sempre l´anomenem aixi. A Granollers la gent és afortunada de poder tenir aquesta Trattoria-Pizzeria italina a la ciutat. Les pizzes son cuites al forn de llenya i amb ingredients frescos de primera. La pasta i els postres també son de qualitat i casolans.



LLenties estofades

- Llenties ( a mi m´agraden les pardines, les petites)
- Jo hi poso una mica de xistorra, xoriç, salsitxes o costella de porc (segons el que tingui a casa o compri)
- Ceba, patanaga, patata i si tens carfoxa o mongetes tendres o naps també hi van bé.
- Brou o aigua.

En una olla on ja faré les llenties poso un raig d´oli i faig en troços petis la cansalada, o xoriç, o la carn que tingui. Ho retiro i reservo. En el mateix oli, començo a sofregir la ceba, pastanaga, patates a daus petits, carxofes, etc...Quan estigui una mica enrossit i afegeixo les carns, les llenties (que hauran estat un parell d´hores en remull, ja que aquestes petites no necessiten gaire remull) i l´aigua o brou de verdures fins cobreixi 3 dits per sobre. Ho tapem i a foc baix 45 minuts i llestos.

dissabte, 2 de març del 2013

Curs de cuina al D.O.


                             Curs de cuina al Restaurant D.O. de Granollers  09/12 - 01/13.

divendres, 1 de març del 2013

RAMEN YA HIRO (Japonès)

 
RAMEN-YA HIRO
Girona, 164, Barcelona
Tel. 930028441

Ahir, sopar amb l´Ivan i el Xavi a la barra de Japonès especialtizat en sopes Ramen. Haviem sentit moltes recomanacions i molt bones d´aquest petit local de l´eixample dreta de Barcelona. Se les mereixen. Com que és molt petit, no fa reserves, es econòmic (10-20€ persona), i es molt bó, sempre hi ha cua a fora. Vem fer una cua de 40 minuts. Obre a les 20h i tanca tard.  Us adjunto una foto del que vem menjar: Gyozas de carn molt bones y aquest bol de Ramen deliciós per un dia d´hivern.

dijous, 28 de febrer del 2013

Sidreria la Noceda


Avui per sopar a Oviedo i seguint una recomanació he anat a la Sidreria Noceda molt al començament del Bulevard de la Sidra. Totalment recomanable. Adunto fotos del remenat de bolets, eriços y gambes i unes Fabes amb cloïses espectaculars. Es pot menjar econòmic, o no, segons el que demanis.

+34 985 22 59 59
Calle de Víctor Chávarri 3 Oviedo, Asturias, España

Llagar El Quesu

Per dinar a Asturies (que tot està a prop) he anat al Llagar el Quesu, un lloc de Parrilla autèntic que ja he anat varies vegades i no falla.  Un Quesu a la brasa (tipus provolone), amanida y costillas de ternera y cerdo a la parrilla amb patetes fregides. Si no tens que treballar a la tarda y tens una mica mes de pressupost, el Xuleton val la pena.

Llagar Del Quesu
Carretera AS-17, Km 26  33429 Bobes, Siero
985 79 28 94

dimecres, 27 de febrer del 2013

Restaurante El Tizon

Si passeu per Oviedo, val la pena parar a El Tizon i degustar un plat de cecina amb formatge de cabra com aquest que m´he menjat. Podeu picar tapes i racions a la barra i a les taules de la entrada o sopar com uns senyors a dins el restaurant. Aquest plat de cecina 6,5€, barato!

RESTAURANTE EL TIZÓN
Caveda, 18
33002 Oviedo (ASTURIAS)
Teléfonos: 985 21 33 79

Truita d´alls tendres amb bull blanc

Fa un parell de dies vaig fer aquesta truita per sopar. Un clàssic amb un toc personal de bull blanc de ca la Rosalia de Planoles.

Per 2 persones:
-3 ous
-1 manat d´alls tendres
- uns daus de bull o butifarra cuita (negre o blanca segons el que tinguem)

Piquem els alls tendres i primer fem suar dins una paella la part blanca fins que s´estovi. Afegim la part verda mes tard, ho deixem 5 minuts mes i llest. Batem els ous, hi afegim els alls tendres, els daus de bull i a fer la truita!!!