Es pot fer amb diferents peixos. Avui al mercat he comprat un Rèmol de sorra (de la família del Turbot). Anava a 22€/kg. Aquesta recepte no falla mai.
Per 2 persones:
1 rèmol de aprox 1/2kg
1 patata gran
3 tomaquets madurs
Brou de peix (el farem amb el cap del Rèmol, 1 ceba, 1 pastanaga i una mica de julivert, llaurer..)
Picada d´all, julivert, avellanes o ametlles i una llesca de pa torrat
Sembla complicat pero, aquest plat el fem en un tres i no res. Per una banda comencem a fer el brou de peix amb els ingredients que avans he indicat i aprox 1 litre d´aigua. Quan arrenqui el bull 15 minuts i ja tenim el brou llest. Per altra banda, agafem una casola fregim 3 o 4 dents d´all i les les patates maltallades uns 5-10 minuts, segidament incorporem els tomaquets a trocets 5-10 minuts mes, ara colem el brou i li tirem fins a cobrir i una mica mes les patates, seguidament posem els talls de peix i amb 15 minuts estara llest. Quan faltin 5 minuts afegim la picada per donar gust i ajudar a espessir el suquet. mmm...
dissabte, 17 d’agost del 2013
dilluns, 12 d’agost del 2013
Bar Angel
Aquest es un petit Bar al costat de l´Estació de França on vaig anar fa unes setmanes amb els amics. Es un bar on pots picar poques coses pero totes bones. Ofereixen bon producte i no es compliquen gaire la vida. Es un lloc petit i recomano menjar directament a la barra. Vem menjar coll d´ànec, un embotit peculiar de foie d´ànec i tofona, morrillo de tonyina, una part de la tonyina molt melosa, ous ferrats amb patates i papada d´ibèric, cigrons amb chorizo patatera, típic d´Extremadura i fotmatge cremós (tipus torta del Casar). Molt recomanable.
Bar Angel. c/Ocata, 2 (Estació de França). Barcelona
Bar Angel. c/Ocata, 2 (Estació de França). Barcelona
divendres, 9 d’agost del 2013
Amanida de fesòls de Santa Pau
Avans d´ahir a Planoles amb el masterchef i amic Esteve vem fer aquesta amanida fresca de fesòls. Es molt fàcil i un bon recurs per menjar llegum a l´estiu. Vem posar una base d´enciam, a sobre els fesols, una mica de ceba picada, pebrot verd, tomàquet a daus i olives negres. Tot amanit amb una vinagreta de oli, vinagre de modena, orenga, sal i pebre. Boníssima!
Mongetes tendres amb tomaquet i pernil
D´aqueta manera venen mes de gust les mongetes verdes, que a vegades menjades soles poden resultar inclus avorrides. Necessitem:
-300g de Mongetes tendres
-3 tomaquets
-1 dent d´all
-pernil salat a tires
Per una banda bullim o fem al vapor (segons preferència) les mongetes tendres. Si les fem 5 min les tindrem al dente i si les fem 15min, mes tovetes (també depenent del gust de cadescú). Agafem el tomaquet, el pelem, li traiem l´aigua, i piquem la polpa del toamquet a dauets. En una paella sofregim l´all i hi tirem a continuació el tomaquet. 5 minuts i llestos. No interesa fregir gaire el tomaquet. Una manera mes ràpida de fer aquest tomaquet es agafar un bol posar-hi l´all picat el tomaquet i un raig d´oli extra verge i posar-ho 5 min al microones a temperatura baixa. El pernil, tallat un pel gruixut, el tallem a tires i el pase´m per la paella amb un rajolí d´oli durant 1 minut. Ja podem montar el plat!
-300g de Mongetes tendres
-3 tomaquets
-1 dent d´all
-pernil salat a tires
Per una banda bullim o fem al vapor (segons preferència) les mongetes tendres. Si les fem 5 min les tindrem al dente i si les fem 15min, mes tovetes (també depenent del gust de cadescú). Agafem el tomaquet, el pelem, li traiem l´aigua, i piquem la polpa del toamquet a dauets. En una paella sofregim l´all i hi tirem a continuació el tomaquet. 5 minuts i llestos. No interesa fregir gaire el tomaquet. Una manera mes ràpida de fer aquest tomaquet es agafar un bol posar-hi l´all picat el tomaquet i un raig d´oli extra verge i posar-ho 5 min al microones a temperatura baixa. El pernil, tallat un pel gruixut, el tallem a tires i el pase´m per la paella amb un rajolí d´oli durant 1 minut. Ja podem montar el plat!
dijous, 8 d’agost del 2013
Restaurant Ca la Nàsia
Aquest estiu hem passat uns dies a la Garrotxa. Un dels restaurants que va la pena visitar si esteu a prop d´Olot es Ca la Nasia. Especialitzat en Bolets, Cabrit y Txuleton, segons ells diuen. Igual que la majoria de restaurants de la zona, el preu es raonable, y també fan un menu al migdia els dies feiners que no recordo el preu pero valia menys de 15€. Fan cuina de la zona amb tocs elaborats mes actuals.
Ca la Nàsia
Carretera, Camprodon, 5 · Llocalou (Vall de Bianya 17858) · 972 29 02 00
Carretera, Camprodon, 5 · Llocalou (Vall de Bianya 17858) · 972 29 02 00
Flors de carbassó farcides
La tieta Dolors de l´Ariadna, em va donar aquestes flors de carbassó del seu hort i per sopar les vaig cuinar.
Una manera molt fàcil i boníssima de fer-les:
6 flors de carbasso
1 carbasso
4 cues de gamba
1/2 ceba
ou i pa ratllat per fregirles
Piquem a daus molt petits el carbasso i la ceba. Els sofregim en una paella amb un rajolí d´oli durant 3 minuts. Afegim també les cues de gamba o llagostí picades petites, deixem 1 minut mes i retirem.
Amb aquesta barreja, farcim les flors amb delicadesa. I un cop farcides, les passem per ou i pa ratllat i les fregim. Bon profit!!!
diumenge, 19 de maig del 2013
Cigrons amb butifarra negre i carnsalada
Aquest és un plat que per esmorzar amb una copeta de vi.....ja comences bé el dia!
Els cigrons els he tingut en remull tota la nit, hi poso un polsim de bicarbonat per ajudar a que quedin tous quan els cuinem. Estan 1,30h bullint aprox. Agafo un tros de carnsalada salada que sempre tinc a la nevera, el tallo a trocets i els poso en una paella a foc molt lent que vagin traient tot l´oli i quedin ben cruixents. Ara hi afegeixo el cigrons i remenem, tot seguit, els trocets de butifarra negre, un polsim de julivert picat i remenem una mica. Bon profit!
Els cigrons els he tingut en remull tota la nit, hi poso un polsim de bicarbonat per ajudar a que quedin tous quan els cuinem. Estan 1,30h bullint aprox. Agafo un tros de carnsalada salada que sempre tinc a la nevera, el tallo a trocets i els poso en una paella a foc molt lent que vagin traient tot l´oli i quedin ben cruixents. Ara hi afegeixo el cigrons i remenem, tot seguit, els trocets de butifarra negre, un polsim de julivert picat i remenem una mica. Bon profit!
Bacallà confitat a la muselina d´all amb patates al romaní
A casa, ens agrada molt el bacallà, fet de qualsevol manera. Avui per dinar, l´he cuinat confitat i després gratinat al forn.
Necessitem:
- 1 tros de bacallà per persona, 1/2 patata per persona, romaní, alls, 1 ou i oli.
Acompanyament:
Les patates les rento amb la pell, les tallo a troços i faig un paquet amb paper d´alumini on hi poso els troços de patata, uns quants dents d´all, romani, uns trocets de mantega, oli, sal i pebre. Tanco el paquet de paper d´alumini i ho poso al forn a 200º durant 35 min aprox.
El bacallà:
Confito el bacalla en una cassoleta d´acer amb el bacallà cobert d´oli amb uns quants dents d´all a foc molt baix durant 15 min. i ho retiro. Agafo els troços de bacallà els poso en una bandeja de forn i poso per sobre una mayonesa suau d´alls que faig com si fos una mayonesa amb mig dent d´all. Poso la bandeja al forn amb el gratinador fins que agafi color i llestos per montar el plat. Bon profit!
Necessitem:
- 1 tros de bacallà per persona, 1/2 patata per persona, romaní, alls, 1 ou i oli.
Acompanyament:
Les patates les rento amb la pell, les tallo a troços i faig un paquet amb paper d´alumini on hi poso els troços de patata, uns quants dents d´all, romani, uns trocets de mantega, oli, sal i pebre. Tanco el paquet de paper d´alumini i ho poso al forn a 200º durant 35 min aprox.
El bacallà:
Confito el bacalla en una cassoleta d´acer amb el bacallà cobert d´oli amb uns quants dents d´all a foc molt baix durant 15 min. i ho retiro. Agafo els troços de bacallà els poso en una bandeja de forn i poso per sobre una mayonesa suau d´alls que faig com si fos una mayonesa amb mig dent d´all. Poso la bandeja al forn amb el gratinador fins que agafi color i llestos per montar el plat. Bon profit!
divendres, 17 de maig del 2013
Restaurant Can Poal
Fa uns dies vem anar amb els amics a sopar a Vallromanes a Can Poal, un restaurant molt i molt recomanable de cuina de mercat molt ben traballada i amb molt bon producte. Vem demanar diferents plats per compartir...amanida de salmó marinat, una coca bonissima, popets amb ceba, pèsols amb ou poché, cap i pota....I molt bé de preu! Un secret..l´amo i chef és un molt bon professional i ha passat per Can Fabes entre altres llocs...
Restaurant Can Poal
Avinguda de Vilassar de Dalt, 1
08188 Vallromanes, Barcelona
935 72 94 34
Restaurant Can Poal
Avinguda de Vilassar de Dalt, 1
08188 Vallromanes, Barcelona
dilluns, 8 d’abril del 2013
Restaurant Cal Xim
Aquest cap de setmana, hem anat de despedida de solters del meu amic Arnau. Hem anat a visitar les caves Recaredo i despres hem anat a St.Pau d´Ordal a dinar a Cal Xim, per recomanació del meu amic Xavi Rutia. Si esteu pel Penedès, val la pena, parar a menjar en aquest Restaurant especialitzat en brasa catalana tant sincer i delicat. Vem compartir uns pesols amb butifarra negre i carnsalada, uns calçots nets, un trinxat, un cap i pota, unes carxofes (especialitat de la casa) i una truita de mongetes del ganxet formidable. De segon, recomano carns a la brasa, pero també te algun guiso i algun peix. Tot boníssim.
Rest.Cal Xim
Sant Pau d´Ordal
938993092
Rest.Cal Xim
Sant Pau d´Ordal
938993092
dilluns, 1 d’abril del 2013
Cuixes i espatlles de cabrit a la brasa
Ahir diumenge, dinar familiar a la Roca. Cada any per setmana santa ens reunim i fem aquestes espatlles i cuixes de cabrit a la brasa. Una manera molt recomanable de fer aquesta peça del cabrit.
Nomes cal posar-hi sal i pebre i quatre herbes fresques que tinguis a mà i a les brases!!
Nomes cal posar-hi sal i pebre i quatre herbes fresques que tinguis a mà i a les brases!!
Truita d´esparrecs de marge
Despres de collir un manat d´esparrecs amb el meu cunyat Jaume, ja pensava amb la truita per sopar.
He rentat els esparrecs, els hi trec la part dura (fins on es pot trencar facilment amb les mans), els trossejo i a fregir molt lentament, hi afegeixo un got d´aigua per ajudar a estovar-se, i quan l´aigua s´ha evaporat i afegeixo els ous batuts i a fer la truita.
He rentat els esparrecs, els hi trec la part dura (fins on es pot trencar facilment amb les mans), els trossejo i a fregir molt lentament, hi afegeixo un got d´aigua per ajudar a estovar-se, i quan l´aigua s´ha evaporat i afegeixo els ous batuts i a fer la truita.
diumenge, 24 de març del 2013
Restaurant Diblu
En aquest restaurant que el meu company de feina valenciá en Fernando, hem va portar a fer el menu migdia de 15€ hi vaig menjar-hi molt bé. Es un restaurant de cuina de mercat moderna, molt ben decorat, ideal per anar amb amics o la parella. Vaig demanar un carpaccio de bacalla amb tomaquet i figues seques (la combinació es sorprenent), un arròs melós valenciá i uns bunyols de carbassa, típics a Valencia en època de falles.
Preu: De 20 a 40€
Menu migdia entre setmana: 15€
Restaurante Diblu
Gran Via Marqués del Turia, 59
VALENCIA, 46005
Tel. 963 531 565
Restaurant La Principal
Un restaurant molt recomanable si passeu per Valencia. Es una cerveseria, bar, restaurant, o sigui, podeu fer unes tapes a la barra amb una cerveseta o menjar tranquilament a les taules. Cuina valenciana tradicional amb tocs moderns.
Vaig menjar una amanida de formatge fresc i mojama molt bona i un plat classic tradicional "el gazpacho manchego", que la primera vegada que el vaig demanar pensant-me que hem portariem un gazpacho de tomaquet fresquet, em vaig quedar amb cara de tonto. Es plat contundent amb petites lamines mal trencades de pasta, troços de conill o costella de porc, cargols, i alguna verdura.
Preu: De 20 a 60€ (No tenen menu migdia entre setmana, pero si un plat del dia de 12/13€ aprox.)
Restaurante La Principal
C/Polo y Peyrolón 5
VALENCIA
963 606 348
Vaig menjar una amanida de formatge fresc i mojama molt bona i un plat classic tradicional "el gazpacho manchego", que la primera vegada que el vaig demanar pensant-me que hem portariem un gazpacho de tomaquet fresquet, em vaig quedar amb cara de tonto. Es plat contundent amb petites lamines mal trencades de pasta, troços de conill o costella de porc, cargols, i alguna verdura.
Preu: De 20 a 60€ (No tenen menu migdia entre setmana, pero si un plat del dia de 12/13€ aprox.)
Restaurante La Principal
C/Polo y Peyrolón 5
VALENCIA
963 606 348
Amanida de fabes, feta, pernil i menta
-Fabes
-Formatge feta
-Pernil ibèric
-Unes fulles de menta
-Oli d´oliva, llimona, sal i pebre
Pelem les fabes, les escaldem 3 minuts i rapidament les passem per aigua freda. Un cop fredes, amb paciència, una a una presionant amb els dits li treiem la pell superficial i les posem en un bol. En el mateix bol i barrejem uns daus de formatge feta mal tallats, unes fulles de menta, oli d´oliva, unes gotes de llimona, sal i pebre i barrejem. Al final, i millor en el mateix plat afeigirem uns trocets de pernil ibèric per sobre. Bon profit!
-Formatge feta
-Pernil ibèric
-Unes fulles de menta
-Oli d´oliva, llimona, sal i pebre
Pelem les fabes, les escaldem 3 minuts i rapidament les passem per aigua freda. Un cop fredes, amb paciència, una a una presionant amb els dits li treiem la pell superficial i les posem en un bol. En el mateix bol i barrejem uns daus de formatge feta mal tallats, unes fulles de menta, oli d´oliva, unes gotes de llimona, sal i pebre i barrejem. Al final, i millor en el mateix plat afeigirem uns trocets de pernil ibèric per sobre. Bon profit!
diumenge, 17 de març del 2013
Seitons i calamars fregits a l´andalusa
diumenge, 3 de març del 2013
Pollastre de la iaia Esperança
Avui, diumenge, hem anat a dinar a casa els meus pares. La meva mare ens a fet el pollastre de la Iaia Esperança. Un plat clàssic a la família Martori.
1 pollastre de pagès de 4 kg.
2 cebes grans
6 tomaquets escalivats.
Per la picada:
ametlles torrades
4 dents d´all escalivats
julivert
Fregim els troços de pollastre i reservem. Sofregim la ceba. Incorporem els tomaquets escalivats a troços i ho deixem 5-10 minuts a foc lent fins que tinguem una salsa. Incorporem el pollastre, Un got d´aigua i ho posem tapat al forn a 160º uns 45 minuts. Quan faltin 10 minuts incorporem la picada a la casola i llestos.
1 pollastre de pagès de 4 kg.
2 cebes grans
6 tomaquets escalivats.
Per la picada:
ametlles torrades
4 dents d´all escalivats
julivert
Fregim els troços de pollastre i reservem. Sofregim la ceba. Incorporem els tomaquets escalivats a troços i ho deixem 5-10 minuts a foc lent fins que tinguem una salsa. Incorporem el pollastre, Un got d´aigua i ho posem tapat al forn a 160º uns 45 minuts. Quan faltin 10 minuts incorporem la picada a la casola i llestos.
Il Sapore Italiano "El romano"
Il Sapore Italiano
C/ Ponent, 41 08401 Granollers
Teléfono: 938401532
Per nosaltres es "El romano", ja que l´Andrea, el propietari és de Roma i entre els amics sempre l´anomenem aixi. A Granollers la gent és afortunada de poder tenir aquesta Trattoria-Pizzeria italina a la ciutat. Les pizzes son cuites al forn de llenya i amb ingredients frescos de primera. La pasta i els postres també son de qualitat i casolans.
C/ Ponent, 41 08401 Granollers
Teléfono: 938401532
Per nosaltres es "El romano", ja que l´Andrea, el propietari és de Roma i entre els amics sempre l´anomenem aixi. A Granollers la gent és afortunada de poder tenir aquesta Trattoria-Pizzeria italina a la ciutat. Les pizzes son cuites al forn de llenya i amb ingredients frescos de primera. La pasta i els postres també son de qualitat i casolans.
LLenties estofades
- Llenties ( a mi m´agraden les pardines, les petites)
- Jo hi poso una mica de xistorra, xoriç, salsitxes o costella de porc (segons el que tingui a casa o compri)
- Ceba, patanaga, patata i si tens carfoxa o mongetes tendres o naps també hi van bé.
- Brou o aigua.
En una olla on ja faré les llenties poso un raig d´oli i faig en troços petis la cansalada, o xoriç, o la carn que tingui. Ho retiro i reservo. En el mateix oli, començo a sofregir la ceba, pastanaga, patates a daus petits, carxofes, etc...Quan estigui una mica enrossit i afegeixo les carns, les llenties (que hauran estat un parell d´hores en remull, ja que aquestes petites no necessiten gaire remull) i l´aigua o brou de verdures fins cobreixi 3 dits per sobre. Ho tapem i a foc baix 45 minuts i llestos.
- Jo hi poso una mica de xistorra, xoriç, salsitxes o costella de porc (segons el que tingui a casa o compri)
- Ceba, patanaga, patata i si tens carfoxa o mongetes tendres o naps també hi van bé.
- Brou o aigua.
En una olla on ja faré les llenties poso un raig d´oli i faig en troços petis la cansalada, o xoriç, o la carn que tingui. Ho retiro i reservo. En el mateix oli, començo a sofregir la ceba, pastanaga, patates a daus petits, carxofes, etc...Quan estigui una mica enrossit i afegeixo les carns, les llenties (que hauran estat un parell d´hores en remull, ja que aquestes petites no necessiten gaire remull) i l´aigua o brou de verdures fins cobreixi 3 dits per sobre. Ho tapem i a foc baix 45 minuts i llestos.
dissabte, 2 de març del 2013
divendres, 1 de març del 2013
RAMEN YA HIRO (Japonès)
RAMEN-YA HIRO
Girona, 164, BarcelonaTel. 930028441
Ahir, sopar amb l´Ivan i el Xavi a la barra de Japonès especialtizat en sopes Ramen. Haviem sentit moltes recomanacions i molt bones d´aquest petit local de l´eixample dreta de Barcelona. Se les mereixen. Com que és molt petit, no fa reserves, es econòmic (10-20€ persona), i es molt bó, sempre hi ha cua a fora. Vem fer una cua de 40 minuts. Obre a les 20h i tanca tard. Us adjunto una foto del que vem menjar: Gyozas de carn molt bones y aquest bol de Ramen deliciós per un dia d´hivern.
dijous, 28 de febrer del 2013
Sidreria la Noceda
Avui per sopar a Oviedo i seguint una recomanació he anat a la Sidreria Noceda molt al començament del Bulevard de la Sidra. Totalment recomanable. Adunto fotos del remenat de bolets, eriços y gambes i unes Fabes amb cloïses espectaculars. Es pot menjar econòmic, o no, segons el que demanis.
+34 985 22 59 59
Calle de Víctor Chávarri 3 Oviedo, Asturias, España Llagar El Quesu
Per dinar a Asturies (que tot està a prop) he anat al Llagar el Quesu, un lloc de Parrilla autèntic que ja he anat varies vegades i no falla. Un Quesu a la brasa (tipus provolone), amanida y costillas de ternera y cerdo a la parrilla amb patetes fregides. Si no tens que treballar a la tarda y tens una mica mes de pressupost, el Xuleton val la pena.
Llagar Del Quesu
Carretera AS-17, Km 26 33429 Bobes, Siero
985 79 28 94
dimecres, 27 de febrer del 2013
Restaurante El Tizon
Si passeu per Oviedo, val la pena parar a El Tizon i degustar un plat de cecina amb formatge de cabra com aquest que m´he menjat. Podeu picar tapes i racions a la barra i a les taules de la entrada o sopar com uns senyors a dins el restaurant. Aquest plat de cecina 6,5€, barato!
RESTAURANTE EL TIZÓN
Caveda, 18
33002 Oviedo (ASTURIAS)
Teléfonos: 985 21 33 79
RESTAURANTE EL TIZÓN
Caveda, 18
33002 Oviedo (ASTURIAS)
Teléfonos: 985 21 33 79
Truita d´alls tendres amb bull blanc
Fa un parell de dies vaig fer aquesta truita per sopar. Un clàssic amb un toc personal de bull blanc de ca la Rosalia de Planoles.
Per 2 persones:
-3 ous
-1 manat d´alls tendres
- uns daus de bull o butifarra cuita (negre o blanca segons el que tinguem)
Piquem els alls tendres i primer fem suar dins una paella la part blanca fins que s´estovi. Afegim la part verda mes tard, ho deixem 5 minuts mes i llest. Batem els ous, hi afegim els alls tendres, els daus de bull i a fer la truita!!!
Per 2 persones:
-3 ous
-1 manat d´alls tendres
- uns daus de bull o butifarra cuita (negre o blanca segons el que tinguem)
Piquem els alls tendres i primer fem suar dins una paella la part blanca fins que s´estovi. Afegim la part verda mes tard, ho deixem 5 minuts mes i llest. Batem els ous, hi afegim els alls tendres, els daus de bull i a fer la truita!!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)























.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)




.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

.jpg)


