Quina coca tan bona que hem menjat avui al dinar familiar de diumenge!! Us explico una recepta molt bona, senzilla i algunes opcions més que podriem tenir per fer aquesta coca.
Podriem fer-nos nosaltres la coca, pero en aquesta ocasió vem a anar a comprar un pà de coca molt bò que fan a un forn aprop de casa, l´obrim per la meitat. Hem sofregit molta ceba fins que quedi caramelitzada i li posem per damunt de cada part. Per altra banda posem una mica d´all picat en una paella amb oli i fem uns minuts els camagrocs, els posem damunt de la coca, posem una mica de parmesà ratllat per sobre, sal pebrem, al forn 5 minuts i llestos!!
Si t´agrada la senzillesa i el gust 100% dels camagrocs aixi queda perfecte, pero us dono algunes opcions per fer la coca més completa. Podeu posar-hi uns dauets de botifarra negra, o una mica de formatge brie, o uns dauets de baco, o inclùs per donar-hi un contrast dolç uns daus de carbassa previament fets una mica a una paella....
diumenge, 28 de setembre del 2014
dissabte, 27 de setembre del 2014
Bar Brutal
Al Born a Barcelona trobareu el Bar Brutal, un lloc on hi trobaràs bona cuina, bons vins naturals, i sobretot molt bona atmòsfera tant de la gent que sempre hi ha, el local que és molt xulo i del personal super professional i símpatic. Dels amos també m´en han parlat molt bé, gent currante i amb gran criteri gastronòmic. Un penjo foto de la carta que tenen actualment a part de la carta de vins. Molt bons platillos d´aire mediterrani amb algunes influencies italianes,...Preus molt correctes.
BAR BRUTAL (Can Cisa)
C/Barra de Ferro, 1 (C/Prinseca,14)
Barcelona
T 932954797
BAR BRUTAL (Can Cisa)
C/Barra de Ferro, 1 (C/Prinseca,14)
Barcelona
T 932954797
dimarts, 23 de setembre del 2014
Tagliatelle amb ceba caramelitzada, carbassa i camagrocs
Una recepta molt bona, sorprenent i senzilla. Necessitem per 4 persones:
-400g de Tagliatelle (en aquesta recepta millor pasta fresca, si no tampoc passa res)
- 2 cebes, 1 tros de carbassa, uns quants camagrocs
- Mantega i parmesa ratllat
1. Posem la ceba tallada a juliana a sofregir molt lentament a foc baix i la carbassa tallada a daus uns 20 minuts, podem afegir de tant en tarnt una mica d´aigua perque la ceba no es cremi.
2. Pugem el foc i afegim els camagrocs i els cuinem uns minuts que es facin, sal pebrem i ja tenim llest el condiment per la pasta. Jo en aquest moment aixafo una mica els troços de carbassa amb una forquilla perque quedi més irregular el plat.
3. Posem a bullir aigua amb sal i quan arrenqui el bull afegim la pasta uns 6 minuts, retirem la pasta i la posem en una safata amb una mica de mantega perque no s´enganxi i agafi l´aroma de la mantega.
4. Tirem per sobre el condiment a la pasta, una mica de parmesa ratllat i buon apettito!!!
-400g de Tagliatelle (en aquesta recepta millor pasta fresca, si no tampoc passa res)
- 2 cebes, 1 tros de carbassa, uns quants camagrocs
- Mantega i parmesa ratllat
1. Posem la ceba tallada a juliana a sofregir molt lentament a foc baix i la carbassa tallada a daus uns 20 minuts, podem afegir de tant en tarnt una mica d´aigua perque la ceba no es cremi.
2. Pugem el foc i afegim els camagrocs i els cuinem uns minuts que es facin, sal pebrem i ja tenim llest el condiment per la pasta. Jo en aquest moment aixafo una mica els troços de carbassa amb una forquilla perque quedi més irregular el plat.
3. Posem a bullir aigua amb sal i quan arrenqui el bull afegim la pasta uns 6 minuts, retirem la pasta i la posem en una safata amb una mica de mantega perque no s´enganxi i agafi l´aroma de la mantega.
4. Tirem per sobre el condiment a la pasta, una mica de parmesa ratllat i buon apettito!!!
diumenge, 21 de setembre del 2014
Carbassons farcits de carn i bolets
Aquesta recepte moltes vegades es fà amb albergínies i també queda igual de bona o millor. Sempre depèn del que tinguis a la nevera i jo en aquest cas tenía uns carbassons. El que necessitem per 3 persones:
- 3 carbassons
- 150g carn picada
- 1 ceba, 1/2 pastanaga, 4 o 5 xampinyons o algun altre bolet que tinguem a mà
- una cullerada de farina, un got de llet i formatge ratllat per gratinar
Primer tallem per la meitat els carbassons i cada part la obrim en canal i fem dos parts. Ara agafem un ganivet petit ben afilat i cuidadosament buidem una mica els carbassons fent com petites barques.
Posem els carbassons en una paella gran, posem un raig d´oli, mig dit d´aigua, tapem i ho cuinem 15 minuts a foc mig. Els traiem i els posem a una safata llestos per farcir.
Ara fem el farcirt: Sofregim la ceba, la pastanaga, els bolets i la carn amb aquest ordre en una paella amb oli. Un cop tinguem fet el sofregit afegirem la cullarada de farina, la cuinarem 3 minuts i afegirem poc a poc la llet i remanarem fins que tinguem una masa lligada amb tots els ingredients. Finalment agafarem una cullera per omplir els carbassons, posarem un grapat de formatge ratllat damunt de cada carbassò i ho gratinarem al form 5 minuts fins que agafi el color maco enrossit. Ja ho tenim!! Penseu que en 30 min. màxim podeu tenir aquest plat llest.
- 3 carbassons
- 150g carn picada
- 1 ceba, 1/2 pastanaga, 4 o 5 xampinyons o algun altre bolet que tinguem a mà
- una cullerada de farina, un got de llet i formatge ratllat per gratinar
Primer tallem per la meitat els carbassons i cada part la obrim en canal i fem dos parts. Ara agafem un ganivet petit ben afilat i cuidadosament buidem una mica els carbassons fent com petites barques.
Posem els carbassons en una paella gran, posem un raig d´oli, mig dit d´aigua, tapem i ho cuinem 15 minuts a foc mig. Els traiem i els posem a una safata llestos per farcir.
Ara fem el farcirt: Sofregim la ceba, la pastanaga, els bolets i la carn amb aquest ordre en una paella amb oli. Un cop tinguem fet el sofregit afegirem la cullarada de farina, la cuinarem 3 minuts i afegirem poc a poc la llet i remanarem fins que tinguem una masa lligada amb tots els ingredients. Finalment agafarem una cullera per omplir els carbassons, posarem un grapat de formatge ratllat damunt de cada carbassò i ho gratinarem al form 5 minuts fins que agafi el color maco enrossit. Ja ho tenim!! Penseu que en 30 min. màxim podeu tenir aquest plat llest.
divendres, 19 de setembre del 2014
Restaurante Bal d´Onsera
A Saragossa ara mateix hi han dos restaurants amb estrella michelin, Bal´d´Onsera és un d´aquests dos. De totes maneres, si passeu per Saragossa no dubteu en anar-hi, és un restaurant on la relació calitat- preu es excepcional. Té la carta i tres menus per tots els pressuposts, 30€, 45€ i 68€. Super ajustat per la bona calitat que et donen. Per disfrutar i tornar!
BAL D´ONSERA
Calle del Blasón Aragonés, 6, 50003 Zaragoza
976 20 39 36
BAL D´ONSERA
Calle del Blasón Aragonés, 6, 50003 Zaragoza
Asador Casa Royo
Es un clàssic restaurant a Saragossa on la gent princialment hi va a menjar costelles de xai a la brasa, el seu ternasco! La veritat és que per les terres aragoneses el xai, cabrit, etc...és excepcional. El restaurant esta a les afores, té un menjador molt gran on constantment veus pasar safates d´amanides, patates fregides casolanes i carn a la brasa. Senzill però autèntic i bonissim!!
Casa Royo
Ctra. Logroño, Km. 7,8 . Zaragoza
Tel. 976 341 009
Casa Royo
Ctra. Logroño, Km. 7,8 . Zaragoza
Tel. 976 341 009
dilluns, 15 de setembre del 2014
Taverna Cal Barber ( la barberia )
Si esteu per la Costa Brava i passeu per St.Antoni de Calonge a fer un bany, per mí una de les millors platjes que hi ha, podeu sens dubte fer una parada a La Barberia o Cal Barber, un restaurant o taverna en que hi ha en el mateix passeig marítim i que treballen molt bé el producte de la zona, fan platets i platillos de peix, però també de carn. Nosaltres vem compartir unes patates costa brava, unes cloïses, un calamar fregit, un platillo de Llongos (espardenyes) amb esparrecs blancs i camagrocs, uns greixolets (com bunyols) de bacallà i gamba i un plat de pop amb patata, esparrecs verds i raïm. L´unica queixa és que com esta sempre plè perquè i és bò, els preus son segons el meu entendre un xic alts. Tot i axi, surts satisfet del apat i s´ha de dir que la família que porta la Barberia son gent molt agradable.
Passeig Josep Mundet 58 (cantonada Gambina)
17252 - Sant Antoni de Mar
Girona, Catalunya
972 65 14 46
http://www.tavernacalbarber.cat/
Passeig Josep Mundet 58 (cantonada Gambina)
17252 - Sant Antoni de Mar
Girona, Catalunya
972 65 14 46
http://www.tavernacalbarber.cat/
diumenge, 14 de setembre del 2014
Peixos i marisc a la brasa
Aquest cap de setmana hi ha hagut festival. El peix i marisc a la brasa és una cosa exepcional. només hem de assegurar-nos que comprem peix ben fresc, una bona companyia i tenir una bona brasa.
El secret perquè el peix no s´enganxi el peix a les graelles es que aquestes estiguin super calentes i si pot ser una mica engreixades, després posem sal i algunes herbes aromàtiques, nosaltres teniem a mà romaní i farigola, i pocs minuts de cocció. Nosaltres aquesta vegada vem fer pagell, calet, lluç, rogers, sepiones i gamba de palamós!! Prove-ho!
El secret perquè el peix no s´enganxi el peix a les graelles es que aquestes estiguin super calentes i si pot ser una mica engreixades, després posem sal i algunes herbes aromàtiques, nosaltres teniem a mà romaní i farigola, i pocs minuts de cocció. Nosaltres aquesta vegada vem fer pagell, calet, lluç, rogers, sepiones i gamba de palamós!! Prove-ho!
dimecres, 10 de setembre del 2014
Sardines escabetxades al Cava
Les sardines en escabetx són un clàssic que va molt bé perque tens el sopar de 2 o 3 dies solucionat. Queden boníssimes, és un plat econòmic i molt saludable. Qué més voleu? En aquest escabetx hi dono un toc de calitat amb el Cava. Necessitem:
Per 15 sardines:
- 200ml cava
- 50ml de vinagre
- oli, alls, farina per fregir, pebre vermell dolç, uns grans de pebre i un manat d´herbes aromatiques (llorer, farigola, marduix, etc..)
Enfarinem les sardines (jo utilitzo meitat farina de blat i meitat farina de cigró) i les fregim 3 minuts amb un recipient amb oli i 3 o 4 grans d´all sencers, quan estiguin les retirem i reservem.
En una altre cassola amb un raig d´oli enrossim 3 o 4 dents d´all, quan siguin rossos i posem 2 cullerades petites de pebre vermell, les herbes aromà
tiques, els grans de pebre, esperem 1 minut i afegim el cava i el vinagre. Ho cuinem 5 minuts fins que s´evapori una mica el vinagre i l´alcohol i llestos. Posem les sardines a una safata i tirem l´escabetx per sobre. Deixe´m refredar i ho posem a la nevera. Es millor menjar-ho l´endemà i fred amb una mica de pà amb tomaquet. Bon profit!!
Per 15 sardines:
- 200ml cava
- 50ml de vinagre
- oli, alls, farina per fregir, pebre vermell dolç, uns grans de pebre i un manat d´herbes aromatiques (llorer, farigola, marduix, etc..)
Enfarinem les sardines (jo utilitzo meitat farina de blat i meitat farina de cigró) i les fregim 3 minuts amb un recipient amb oli i 3 o 4 grans d´all sencers, quan estiguin les retirem i reservem.
En una altre cassola amb un raig d´oli enrossim 3 o 4 dents d´all, quan siguin rossos i posem 2 cullerades petites de pebre vermell, les herbes aromà
tiques, els grans de pebre, esperem 1 minut i afegim el cava i el vinagre. Ho cuinem 5 minuts fins que s´evapori una mica el vinagre i l´alcohol i llestos. Posem les sardines a una safata i tirem l´escabetx per sobre. Deixe´m refredar i ho posem a la nevera. Es millor menjar-ho l´endemà i fred amb una mica de pà amb tomaquet. Bon profit!!
diumenge, 7 de setembre del 2014
Llonza llaminera farcida de camagrocs
És una recepta de la meva mare amb un toc personal. Necesitem per 6 persones:
-2 llonzes llamineres (filet de porc)
- Camagrocs (altres boltes de temporada també anirien bé)
- all, julivert, 1 ceba, mantega, brou fosc de carn i fil de cuinar.
Agafem les llonzes i les obrim en canal per poder posar-hi el farcit de bolets, si sabeu obrir els filets i que quedin com un llençol després podreu posar el farcit, enrollar com si fos sushi i el farcit quedará més protegit quan hi poseu el fil de cuina per lligar-los. Els camagrocs els saltajarem amb una mica d´all i julivert, els posarem dins les llonzes, enrollarem les llonzes i les lligarem amb fil de cuina. Ara en una cassola o paella marcarem 3 minuts per cada costat les llonzes salpebrades perquè agafin el color de rostit, tapem i les posem 15 minuts al for a 180 graus perquè s´acabin de coure. Ara traiem les llonzes de la cassola, les reservem en una safata i les tapem amb paper d´alumini. Amb el forn apagat les podem guardar perquè es mantinguin calentes mentres fem la salsa. Per fer la salsa: Agafem la cassola on hem fet les llonzes i la posem al foc, intentant reduir els sucs de cocció que han deixat les llonzes un mica, quan ho tenim una mica caramelitzat hi afegim el brou fosc de carn, barrejem i ho posem to en un bol. Ara a la cassola posem la ceba picada molt molt fina i la sofregim amb mantega, quan la ceba estigui feta afegim el liquid del brou i els sucs de cocció i a foc mig reduirem el liquid a la meitat més o menys fins que la salsa agafi una mica d´espessor (sempre podem utilitzar algun tipus d´espessidor per ajudar al procés). I per acabar la salsa, posarem un parell de nous de mantega, per donar brillantor, colarem la salsa i ja la tenim llesta per posar per damunt les llonzes i servir el plat. Aquest plat acompañat d´un puré de patata o arrròs blanc es perfecte. Bon profit!!!
-2 llonzes llamineres (filet de porc)
- Camagrocs (altres boltes de temporada també anirien bé)
- all, julivert, 1 ceba, mantega, brou fosc de carn i fil de cuinar.
Agafem les llonzes i les obrim en canal per poder posar-hi el farcit de bolets, si sabeu obrir els filets i que quedin com un llençol després podreu posar el farcit, enrollar com si fos sushi i el farcit quedará més protegit quan hi poseu el fil de cuina per lligar-los. Els camagrocs els saltajarem amb una mica d´all i julivert, els posarem dins les llonzes, enrollarem les llonzes i les lligarem amb fil de cuina. Ara en una cassola o paella marcarem 3 minuts per cada costat les llonzes salpebrades perquè agafin el color de rostit, tapem i les posem 15 minuts al for a 180 graus perquè s´acabin de coure. Ara traiem les llonzes de la cassola, les reservem en una safata i les tapem amb paper d´alumini. Amb el forn apagat les podem guardar perquè es mantinguin calentes mentres fem la salsa. Per fer la salsa: Agafem la cassola on hem fet les llonzes i la posem al foc, intentant reduir els sucs de cocció que han deixat les llonzes un mica, quan ho tenim una mica caramelitzat hi afegim el brou fosc de carn, barrejem i ho posem to en un bol. Ara a la cassola posem la ceba picada molt molt fina i la sofregim amb mantega, quan la ceba estigui feta afegim el liquid del brou i els sucs de cocció i a foc mig reduirem el liquid a la meitat més o menys fins que la salsa agafi una mica d´espessor (sempre podem utilitzar algun tipus d´espessidor per ajudar al procés). I per acabar la salsa, posarem un parell de nous de mantega, per donar brillantor, colarem la salsa i ja la tenim llesta per posar per damunt les llonzes i servir el plat. Aquest plat acompañat d´un puré de patata o arrròs blanc es perfecte. Bon profit!!!
dissabte, 6 de setembre del 2014
Arròs de rap, escopinyes i muselina d´all
Encara estic emocionat de lo bò que era aquest arròs. I ademés recpta original meva. El que necessitem:
- Per 4 tasses d´arròs.
- Fumet de peix
- 2 lloms de rap tallats a daus, el cap per fer el fumet i un grapat d´escopinyes
- safrà, all, 3 tomaquets madurs, 8 de mongetes tendres, 1/4 de pebrot verd de fregir i un allioli suau que farem al minipimer
Primer agafem el cap del rap i el posem a una olla amb aigua a bullir amb una ceba, una pastanaga, i una mica de julivert i deixem que bulli 20 minuts i tindrem el fumet per mullar l´arròs llest.
Ara posem un raig d´oli a la paella i fregim els daus de rap, els reservem, posem les escopinyes, i quan s´obrin també reservem. En un morter piquem uns brins de safrà, un dent d´all i una mica de julivert, afegim al morten els 3 tomaquets rallats i tot junt ho posem a sofregir a la paella juntament amb les mongetes tendres tallades petites i el pebrot verd picat. Quan el sofregit estigui llest afegim l´arròs i l´enrossim 1 minut. Ja hi podem posar les 10 tasses de fumet i puguem el foc. la cocció del arròs durarà aproximadament 15 minuts. Quan faltin 3 minuts posarem els daus de rap repartits, i unes tires d´allioli per sobre i ho posarem els últims 3 minuts al forn amb el gratinador fins que l´arròs s´acabi de fer i la muselina d´all s´hagi enrossit. El traiem del forn, hi posem les escopinyes per damunt i cap a taula!!!! Molt recomanable!
- Per 4 tasses d´arròs.
- Fumet de peix
- 2 lloms de rap tallats a daus, el cap per fer el fumet i un grapat d´escopinyes
- safrà, all, 3 tomaquets madurs, 8 de mongetes tendres, 1/4 de pebrot verd de fregir i un allioli suau que farem al minipimer
Primer agafem el cap del rap i el posem a una olla amb aigua a bullir amb una ceba, una pastanaga, i una mica de julivert i deixem que bulli 20 minuts i tindrem el fumet per mullar l´arròs llest.
Ara posem un raig d´oli a la paella i fregim els daus de rap, els reservem, posem les escopinyes, i quan s´obrin també reservem. En un morter piquem uns brins de safrà, un dent d´all i una mica de julivert, afegim al morten els 3 tomaquets rallats i tot junt ho posem a sofregir a la paella juntament amb les mongetes tendres tallades petites i el pebrot verd picat. Quan el sofregit estigui llest afegim l´arròs i l´enrossim 1 minut. Ja hi podem posar les 10 tasses de fumet i puguem el foc. la cocció del arròs durarà aproximadament 15 minuts. Quan faltin 3 minuts posarem els daus de rap repartits, i unes tires d´allioli per sobre i ho posarem els últims 3 minuts al forn amb el gratinador fins que l´arròs s´acabi de fer i la muselina d´all s´hagi enrossit. El traiem del forn, hi posem les escopinyes per damunt i cap a taula!!!! Molt recomanable!
divendres, 5 de setembre del 2014
Spaghettis brutals de mar
Hi han moltes maneres de fer uns spaghettis amb peix, maric, closca, etc...i sempre depèn de lo que trobis a la peixateria. Avui els he fet amb escamarlans, cloïsses i musclos...Us ho explico:
Per 2 persones:
- 4 escamarlans grans, 10 cloïses, 10 musclos
- uns quants tomaquets cherrys i si no en teniu 1 o 2 tomaquets tallats a daus
- 1 dent d´all, julivert i un bitxo (opcional si us agrada el picant)
- mig got de vi blanc o cervesa o la mateixa aigua de bullir la pasta.
- 200g de spaghettis
Fem al vapor els muclos amb dos dits d´aigua, quan els musclos s´obrin els reservem, agafem l´aigua dels musclos i afegim l´aigua necessaria la posem a bullir i aquesta aigua ens servirà per bullir els spaghettis. Ara en una paella amb un raig d´oli fem els escamarlans 2 minuts i els reservem, en la mateixa paella i oli posem e1 dent d´all picat i el bitxo (opcional) 1 minut, afegim les cloïses i els cherrys tallats per la meitat, en 2 minuts afegirem una mica de vi blanc i espararem que s´obrin les cloïses i s´evapori l´alcohol. Ara la paella la traiem del foc i afegim els escamarlans, els musclos, julivert picat i quan els spaghettis estiguin ja ho podem barrejar tot i a menjar!! Primer feu-li una foto.
Per 2 persones:
- 4 escamarlans grans, 10 cloïses, 10 musclos
- uns quants tomaquets cherrys i si no en teniu 1 o 2 tomaquets tallats a daus
- 1 dent d´all, julivert i un bitxo (opcional si us agrada el picant)
- mig got de vi blanc o cervesa o la mateixa aigua de bullir la pasta.
- 200g de spaghettis
Fem al vapor els muclos amb dos dits d´aigua, quan els musclos s´obrin els reservem, agafem l´aigua dels musclos i afegim l´aigua necessaria la posem a bullir i aquesta aigua ens servirà per bullir els spaghettis. Ara en una paella amb un raig d´oli fem els escamarlans 2 minuts i els reservem, en la mateixa paella i oli posem e1 dent d´all picat i el bitxo (opcional) 1 minut, afegim les cloïses i els cherrys tallats per la meitat, en 2 minuts afegirem una mica de vi blanc i espararem que s´obrin les cloïses i s´evapori l´alcohol. Ara la paella la traiem del foc i afegim els escamarlans, els musclos, julivert picat i quan els spaghettis estiguin ja ho podem barrejar tot i a menjar!! Primer feu-li una foto.
diumenge, 31 d’agost del 2014
Patates amb rossinyols i carnsalada
Recepte d´Ignasi Camps de Ca la Laia de Cantonigros. He aprofitat que tenia rossinyols i unes patates del mercat recent comprades per fer aquesta recepta tan senzilla e interesant.
Per dues persones:
Posem dues patates mitjanes senceres amb pell al forn dunat 1 hora a 200 graus, les traiem i les deixem refredar. Les pelem, les tallem a daus i les posem a una paella amb un raig d´oli per enrossirles una mica. Un cop estan enrossides hi tirem els rossinyols, la carnsalada i sofregim 3-4 minuts, en aques moment fem una picada amb all, julivert, ametlles i a la picada hi afegim mig got de brou i mig got de vi blanc i ho afegim a la paella, tapem, ho cuinem 5 minuts més i llestos!! mmm..
Per dues persones:
Posem dues patates mitjanes senceres amb pell al forn dunat 1 hora a 200 graus, les traiem i les deixem refredar. Les pelem, les tallem a daus i les posem a una paella amb un raig d´oli per enrossirles una mica. Un cop estan enrossides hi tirem els rossinyols, la carnsalada i sofregim 3-4 minuts, en aques moment fem una picada amb all, julivert, ametlles i a la picada hi afegim mig got de brou i mig got de vi blanc i ho afegim a la paella, tapem, ho cuinem 5 minuts més i llestos!! mmm..
dissabte, 30 d’agost del 2014
Restaurant Casa Esquerra
A Les Cases d´Alcanar és fàcil trobar un restaurant i quedar satisfet, tenen bon peix, bona horta i per supososat bon arròs del Delta. Una de les opcions segures a Les Cases, és el restaurant Casa Equerra, està al centre del poble i tenen peix de primera. Super recomanat!
Plaça Sant Pere, 9
43569 Les Cases d'Alcanar, Tarragona
977 73 70 52
Plaça Sant Pere, 9
43569 Les Cases d'Alcanar, Tarragona
divendres, 22 d’agost del 2014
Dues receptes ràpides amb rossinyols de collita pròpia
Linguine amb bacon i rossinyols
Posem els talls de bacon a daurar 2 minuts, afegim els rossinyols tallats per la meitat i l´all picat a la paella, esperem 2-3 minuts més i afegim 1/2 vas de vi blanc (si no en teniu a mà, cervesa, cava..) quan s´hagi evaporat la meitat del líquid afegim una mica de crema de llet, julivert picat i ja hi podem barrejar la pasta i llestos!!!
Posem els talls de bacon a daurar 2 minuts, afegim els rossinyols tallats per la meitat i l´all picat a la paella, esperem 2-3 minuts més i afegim 1/2 vas de vi blanc (si no en teniu a mà, cervesa, cava..) quan s´hagi evaporat la meitat del líquid afegim una mica de crema de llet, julivert picat i ja hi podem barrejar la pasta i llestos!!!
Salsitxes i mongetes seques amb rossinyols
Aquesta encara és més fàcil. Saltagem els rossinyols amb all i julivert, hi barrejem les mongetes seques un cop l´aigua dels bolets s´hagi evaporat i ho saltagem conjuntament 1 minut (sempre és milllor si son del ganxet, si no no passa res, i també coureles a casa, si no, tampoc passa res). Fem les salsitxes a part i a taula!!
dimarts, 19 d’agost del 2014
Cloïsses mig cuites mig vives a la sal gruixuda
Doncs sí, amb el meu Tiet Fernando vaig apendre una nova manera de coure i presentar les cloïsses molt bona i sorprenent. I no pot ser més senzill, us ho explico:
Agafeu una safata i hi poseu un llit de sal gruixuda, poseu la safata al forn uns minuts a alta temperatura perquè la sal es calenti força, seguidament treieu la safata i rapidament coloqueu cap amut totes les cloïsses (vegeu la foto). la sal calenta farà coure les cloïsses, s´aniran obrint i amb unes gotes de llimona ja són llestes per menjar! queden calentes i molt poc cuites, si us agrada trobar tot el gust del mar, aquesta és una manera molt recomanable. Si us agraden un pèl més cuites, sempre podeu escaldar les cloïsses 15 segons (que encara no s´obrin) i deprés colocar-les a la safata de la sal calenta. Quedaran una mica més obertes y una mica més cuites. Bon profit!!
Agafeu una safata i hi poseu un llit de sal gruixuda, poseu la safata al forn uns minuts a alta temperatura perquè la sal es calenti força, seguidament treieu la safata i rapidament coloqueu cap amut totes les cloïsses (vegeu la foto). la sal calenta farà coure les cloïsses, s´aniran obrint i amb unes gotes de llimona ja són llestes per menjar! queden calentes i molt poc cuites, si us agrada trobar tot el gust del mar, aquesta és una manera molt recomanable. Si us agraden un pèl més cuites, sempre podeu escaldar les cloïsses 15 segons (que encara no s´obrin) i deprés colocar-les a la safata de la sal calenta. Quedaran una mica més obertes y una mica més cuites. Bon profit!!
dilluns, 18 d’agost del 2014
Arròs de pollastre
L´inspiració d´aquest plat vé de la meva cosina Montse, aquestes vacances hem estat a les Cases d´Alcanar on ella i família estiuejen. Un día ens van invitar a dinar i ens va fer per un plat típic de la zona "Arròs de pato", no l´havia tastat mai i la veritat era molt bó. Aquests dies d´estiu vaig voler fer un arròs semblant, no igual perquè no tinc la seva recepte, i també li vaig canviar l´ànec pel pollastre, però també hem va quedar molt bó i per això comparteixo la recepte:
Per 4 persones:
400g arròs
1 Ceba gran, 1 pebrot verd
Mongetes tendres
4 o 5 dents d´all
3/4 de pollastre trossejat petit
Brou de pollastre casolà (la carcassa, ceba, pastanaga...)
Primer enrossim els troços de pollastre a la cassola amb els dents d´all sencers com si fessim un pollo al ajillo, ho reservem apart. Ara fem el sofregit de ceba i pebrot verd lentament fins que la ceba afagi color fosc. En aquest moment, afegim les mongetes tendres, el pollastre i ho cobrim amb la meitat del brou de pollastre que hem fet. Deixem uns 30 minuts que el pollastre es vagi guisant i el brou es consumeixi. En aquest moment és quan hem d´agafar una altra cassola tirar-hi un raig d´oli, i enrossir un minut l´arròs, seguidament tirar-hi el guisat de pollastre i l´altre meitat de brou. En 15 min tindrem l´arròs llest. Com que aquesta vegada volía que l´arròs hem quedés una mica caldós vaig tirar-hi 3 porcions de brou per 1 d´arròs.
La foto de la cassola de fang és l´arròs de pollastre, l´altre és el d´ànec durant la seva elaboració.
Per 4 persones:
400g arròs
1 Ceba gran, 1 pebrot verd
Mongetes tendres
4 o 5 dents d´all
3/4 de pollastre trossejat petit
Brou de pollastre casolà (la carcassa, ceba, pastanaga...)
Primer enrossim els troços de pollastre a la cassola amb els dents d´all sencers com si fessim un pollo al ajillo, ho reservem apart. Ara fem el sofregit de ceba i pebrot verd lentament fins que la ceba afagi color fosc. En aquest moment, afegim les mongetes tendres, el pollastre i ho cobrim amb la meitat del brou de pollastre que hem fet. Deixem uns 30 minuts que el pollastre es vagi guisant i el brou es consumeixi. En aquest moment és quan hem d´agafar una altra cassola tirar-hi un raig d´oli, i enrossir un minut l´arròs, seguidament tirar-hi el guisat de pollastre i l´altre meitat de brou. En 15 min tindrem l´arròs llest. Com que aquesta vegada volía que l´arròs hem quedés una mica caldós vaig tirar-hi 3 porcions de brou per 1 d´arròs.
La foto de la cassola de fang és l´arròs de pollastre, l´altre és el d´ànec durant la seva elaboració.
diumenge, 17 d’agost del 2014
Restaurant Rafa
Sempre que baixo per feina o vacances cap al sud amb cotxe aprofito i paro a l´Ampolla al Rafa per dinar. El Restaurant Rafa a l´ampolla (vigileu, hi ha el Rafa i el Rafa 2, el que jo estic comentan és el Rafa) està especialitzat en arrosos, marisc i cuina típica de les terres de l´Ebre. El look del restaurant es molt de passeig marítim amb taules de plàstic, però la calitat del menjar i el preu raonable fan que valgui la pena parar-hi.
| RESTAURANT RAFA Av. Marítima Ramón Pous, 34 Telèfon: 630 808 334 - 628 535 897 |
dilluns, 4 d’agost del 2014
Restaurante El Pescaito
Quan vaig a Madrid molts dies vaig a sopar a aquesta taberna andalusa que esta aprop del hotel i la veritat és que a pocs llocs tenen un tracte tan amable i generòs com en aquest restaurant. A part, obviament també hi menjo molt bé i a preus molt raonables ja que pots demanar mitjes racions que son com una ració a qualsevol altre lloc. Les racions normals son exegeradament grosses.
El Pescaíto
El Pescaíto
C/ Alcántara, 71 28006 Madrid
91 309 28 74
Llibrets de llom arrebosats de formatge i pesto
És un plat de cada dia molt senzill que tots hem menjat alguna vegada pero amb un toc diferent. Enlloc de fer els clàssics llibrets de pernil dolç i formatge, vaig innovar una mica i els vaig fer de formatge i pesto (en una altre recepta explico com fer la salsa pesto). La veritat és que hem vaig sorpendre de lo bons que van quedar, per tant, recomano que ho proveu!! també recomano que digueu a la carnisseria que et tallin els llibrets primets.
dissabte, 2 d’agost del 2014
Restaurant Suculent
Com el seu nom diu, suculent és la carta d'aquesta taverna restaurant de la rambla del Raval. Un lloc per disfrutar amb els seus menús degustació de 50€ a 70€, la seva terrassa al estiu i l'ambient multi... del súper-Raval. Sens dubte una elecció que no us defraudarà. Al acabar recomano anar al bar 68 que està just al costat a fer un dels seus còctels.
Restaurant Suculent
Rambla del Raval, 43, 08001 Barcelona
934 43 65 79
Restaurant Suculent
Rambla del Raval, 43, 08001 Barcelona
Subscriure's a:
Missatges (Atom)













































