dijous, 30 d’octubre del 2014

Ou escalfat amb migas

Com amb un ou i una mica de pà sec fem un cosa tan deliciosa?  Agafem una mica de pà sec, l'esmicolem, ho posem en un petit bol i ho mullem amb una mica de llet. Ara s'agafa una paella amb un raig d'oli i es sofregeix una mica el pà fent com unas migas. Per altra banda posem aigua a bullir i quan arrenqui el bull posem l'ou 5 minuts de rellotge perquè quedi feta la clara i el rovell cru i ràpidament el triem i posem l'ou en un altre bol amb aigua freda, aixis serà més fàcil treure-li la closca. Per muntar el plat es fa una base amb les migas i posem l'ou a sobre. Si vols donar un toc especial al plat pots posar-hi uns dauets de pernil salat a les migas, o xoriç, o inclús un tall de sobrassada entre les migas i l'ou.


diumenge, 26 d’octubre del 2014

Pop, patata i bròquil

Com el pop a la gallega però en aquesta ocasió tenia un bròquil i també li he afegit. Posem aigua amb sal a bullir, hi posem patates a troços que estaran 15 minuts, quan faltin 5 minuts hi posem els troços de bròquil, apaguem el foc i posem el troç de pop que tinguem sencer perquè s'escalfi, ja que el pop que he comprat a la peixateria ja venia cuit.  Per servir posem les patates i el bròquil al plat, agafem el pop i el tallem a rodanxes de 2cm i amanim el plat amb un bon raig d'oli d'oiva extra verge, pebre vermell dolç i sal maldon.


dissabte, 25 d’octubre del 2014

Cigrons amb pop

Es una de les maneres de fer cigrons amb peix, i molt bona. Per fer la recepte necessitarem:
- cigrons cuits, pop cuit, col, ceba, una patata, pebrot verd, pebre vermell dolç,  julivert,  tomàquet i vi blanc.
Comencem en una cassola el sofregit amb la ceba i el pebrot verd picat petit, quan la ceba estigui feta i posem un tomàquet madur ratllat, quan sigui fet hi posem una cullerada de pebre vermell dolç, posem la patata tallada a daus, una mica de col, i un mica d'aigua, deixem coure uns 20 minuts fins que les patates i la col estiguin fetes. Ara incorporem els cigrons cuits, el pop cuit a troços i una mica de vi blanc, ho deixem un parell de minuts perquè s'evapori l'alcohol, afegim una mica d'aigua si fes falta, ho deixem 5 minuts més tapat, decorem amb una mica de julivert picat i tindrem el plat llest.


dijous, 23 d’octubre del 2014

Sidreria La Botella

Una altra autèntica sidreria asturiana a Avilés. Bons menjars clàssics de la terra, Cabracho, peixos a la brasa, tota la carn que vulguis, cachopo, cabrales...ple de serrin per terra per aixugar tota la Sidra que es tira per terra. Disfrute garantit

Calle Emile Robin, 15, 33401 Avilés, Asturias
985 56 48 08







dimecres, 22 d’octubre del 2014

Sidreria TierraAstur

Sidreria autèntica a Astúries, tenen 4 Sidreries (Oviedo,Avilés, Gijon i Colloto). Bona Sidra, bons embotits, bons formatges, bones carns, bons peixos i mil coses mes pots menjar a TierrAstur. Sempre estan plens de gent local, obrin botelles de Sidra constantment, no ets deixis escapar aquesta oportunitat si véns a Astúries.

  1. Calle San Francisco, 4, 33402 Avilés, Asturias

Restaurante La Corriquera

A Posada de Llanera,  quan vinc a Astúries moltes vegades vaig a fer un menú que està molt be per 18€ o un altre que tenen per 25€ entre setmana al migdia. Evidentment a la carta la qualitat i els preus seran uns altres i si teniu l'oportunitat val la pena. Lloc molt recomanable a Astures just a mig camí entre Oviedo, Gijon i Avilés.

  1. Av Oviedo, 19, 33424 Posada de Llanera, Asturias

dimarts, 21 d’octubre del 2014

Vedella amb bolets

Per fer aquest plat de vedella he utiltzat llata de vedella, per estofar diuen que sempre es millor la llata, el jarret o el conill de la vedella.
Primer he rostit al forn amb un raig d'oli i sal i pebre la peça sencera de carn una hora a 140 graus. Mentrestant en una cassola sofregeixo ceba i pastanaga a parts iguals, quan estigui ben sofregit s'hi afegeix un tomàquet ratllat i es continua el sofregit.  En aquest moment tallem amb un ganivet ben esmolat la carn fina i la posem ala cassola, afegim una copa de vi negre, deixem que evapori l'alcohol uns minuts i afegim una picada d'ametlles, avellanes, una galeta, all i julivert, afegim també una mica d'aigua, tapem i deixem coure lentament un parell d'hores. Quan falta mitja hora i poso els bolets, en aquest cas tenia camagrocs i rossinyols, rectifiquem de sal i pebre i ja tenim el plat llest.


diumenge, 19 d’octubre del 2014

Pijama Hamburgueseria (bcn)

Si voleu tastar unes hamburgueses extraordinàries a Barcelona, no ho dubteu, aneu al Pijama. Tenen una selecció bastant amplia d´hamburguers i també molt bons entrants i acompanyaments.  Sortireu satisfets de la seva qualitat a un preu molt raonable. No cal que escrigui res més, només feu una ullada a les fotos que penjo. No words.

Pijama Restaurant
Carrer de la Granada del Penedès, 29, 08006 Barcelona, 933 68 41 17




Sorell, quin peix blau

Moltes vegades quan anem a la peixateria tenim por de a sortir amb la butxaca buida, i es cert, cada vegada el peix és mes car, i més si volem alguna peça fresca de les nostres platjes. Per això, avui us proposo un dels meus peixos blaus preferits i que esta molt bé de preu, el sorell. En aquest cas nomes l´he enfarinat i fregit acompañat d´unes trompetes de la mort dels boscos de llinars del vallés. Exquisit!

dimecres, 15 d’octubre del 2014

Crema de carbassa al curri

Recepta ràpida i fàcil, amb el toc de curri fem una crema de carbassa diferent i boníssima. Per 3-4 persones agafem un porro i mitja ceba ho piquem gran i ho posem en una olla amb una mica d´oli a sofregir, quan sigui una mica fet hi afegim mitja carbassa tallada a trossos i una patata també a trossos que es sofregeixi també una mica. Ara hi posem una cullerada de curri, i ho cubrim tot d´aigua. Tapem i ho deixem cuinar 20 minuts. Posem sal i una mica de pebre i per acabar només falta passar-ho pel turmix o una batidora i ja tenim la crema apunt, si ha quedat massa espessa s´hi afegeix una mica d´aigua.

dissabte, 11 d’octubre del 2014

Arròs caldós de sípia, escamarlans i cloïses

Per fer aquest arròs mariner, per 4 persones necessitem:
400g d´arròs
2 sípies grans o 4 petites amb la seva salsa
8 escamarlans
Un grapat de cloïses
2 tomaquets, 1 ceba gran
Fumet de peix
Agafem una cassola amb oli i marquem volta i volta els escamarlans i les cloïses fins que s´obrin una mica i ho reservem. En aquest mateix oli comencem a sofregir la ceba, es una de les claus d´aquest plat, la ceba es té que fer lentament i ha de quedar de color marró. Ara hi afegim el tomaquet ratllat i ens uns minuts la sípia tallada a daus amb la seva salsa (demaneu a la peixateria que us donguin la salsa de la sípia), sofregim a foc lent la sípia uns 10 minuts i cobrim la sípia de fumet i ho deixem que es fagi a foc lent fins que s´evapori casi tot el liquid uns 20-30 minuts, aixi la sípia s´estovarà i serà més agradable de menjar. Ara´ha arribat el moment d´afegir l´arròs a la cassola, donem unes voltes 1 minut i afegim el fumet, com que volem un arròs caldós posarem 3 o 4 parts de fumet per 1 d´aigua. En 15 min tindrem el plat llest.




diumenge, 5 d’octubre del 2014

"Aligot" de patata amb rossinyols, trompetes de la mort i camagrocs

L´aligot és una recepta occitana que fan a França i es tracta d´un puré de patata amb formatge i un punt d´all. En aquest cas he incorporat a la recepta una barreja de bolets saltejats.
Per 6 persones:
- 6 patates, 1 cunya de formatge tendre,  50g mantega, 1 brick petit de crema de llet, 200ml de llet, alls, julivert i bolets (camagrocs, trompetes de la mort, rossinyols...)
Posem a bullir les patates uns 25 minuts.  Preparem la barreja de bolets saltejant-los en una paella amb oli i 3 grans d´all picats durants uns minuts i els reservem. Ara en una olla gran posem la mantega i a foc lent sofregim 2 grans d´all picats, incorporem les patates i les aixafem amb una forquilla fent un puré.  Per lligar-ho i fer l´aligot en aquest moment sense parar de remenar es posa la crema de llet, la llet i el formatge que haurem ratllat fins que aconseguim un puré de patata elàstic. Finalment barrejem els bolets amb l´aligot, rectifiquem de sal i pebre, una mica de julivert picat i llest!!

dijous, 2 d’octubre del 2014

CANALLA BISTRO

Ahir al vespre a Valencia vem sopar al Canalla Bistro, un restaurant molt recomanable del xef valencià amb estrella Michelin en el seu restaurant, Ricard Camarena. El Canalla Bistro és un dels locals de moda del moment a Valencià, és impresindible reservar perque com vem comprovar ahir sempre esta a tope de gent amb ganes d´experimentar noves i trencadores sensacions gastronòmiques amb influencies de tots els continents. I a preus aptes per totes les butxaques! vem pagar 23€/persona.

Canalla Bistro
Carrer del Mestre Josep Serrano, 5, 46005, València,  963 74 05 09




dimarts, 30 de setembre del 2014

Lluç a la romana amb "salsa verde"

Aquest és un plat típic de la cuina vasca i es pot tant amb lluç com amb rap.  Necessitem per 4 persones:
-1 kg de lluç, 2 patates
-1 ceba, 1 o 2 dents d´all, julivert picat, un ou i una cullerada gran de farina
-150ml de vi blanc o cervesa
- Brou de peix o aigua
En una paella/cassola sofregim la ceba i l´all picats petits, afegim la farina, seguidament el vi blanc i pujem el foc una mica que s´evapori l´alcohol.  Ara, afegim les patates tallades a rodanxes de 1cm aprox, les cobrim del brou de peix, tapem la cassola i ho deixem a foc mig uns 25 min.  Mentrestant, fregim el lluç a la romana, es a dir, enfarinem, passe´m per ou i fregim.  I finalment posarem els trossos de lluç dins la cassola de les patates, tirem el julivert picat i ho courem 2/3 minuts mes que tot lligui una mica. Bon profit!!

diumenge, 28 de setembre del 2014

Coca de camagrocs

Quina coca tan bona que hem menjat avui al dinar familiar de diumenge!! Us explico una recepta molt bona, senzilla i algunes opcions més que podriem tenir per fer aquesta coca.
Podriem fer-nos nosaltres la coca, pero en aquesta ocasió vem a anar a comprar un pà de coca molt bò que fan a un forn aprop de casa, l´obrim per la meitat. Hem sofregit molta ceba fins que quedi caramelitzada i li posem per damunt de cada part. Per altra banda posem una mica d´all picat en una paella amb oli i fem uns minuts els camagrocs, els posem damunt de la coca, posem una mica de parmesà ratllat per sobre, sal pebrem, al forn 5 minuts i llestos!!
Si t´agrada la senzillesa i el gust 100% dels camagrocs aixi queda perfecte, pero us dono algunes opcions per fer la coca més completa.  Podeu posar-hi uns dauets de botifarra negra, o una mica de formatge brie,  o uns dauets de baco,  o inclùs per donar-hi un contrast dolç uns daus de carbassa previament fets una mica a una paella....

dissabte, 27 de setembre del 2014

Bar Brutal

Al Born a Barcelona trobareu el Bar Brutal, un lloc on hi trobaràs bona cuina, bons vins naturals, i sobretot molt bona atmòsfera tant de la gent que sempre hi ha, el local que és molt xulo i del personal super professional i símpatic. Dels amos també m´en han parlat molt bé, gent currante i amb gran criteri gastronòmic. Un penjo foto de la carta que tenen actualment a part de la carta de vins. Molt bons platillos d´aire mediterrani amb algunes influencies italianes,...Preus molt correctes.

BAR BRUTAL  (Can Cisa)
C/Barra de Ferro, 1  (C/Prinseca,14)
Barcelona
T 932954797







dimarts, 23 de setembre del 2014

Tagliatelle amb ceba caramelitzada, carbassa i camagrocs

Una recepta molt bona, sorprenent i senzilla. Necessitem per 4 persones:
-400g de Tagliatelle (en aquesta recepta millor pasta fresca, si no tampoc passa res)
- 2 cebes, 1 tros de carbassa, uns quants camagrocs
- Mantega i parmesa ratllat
1. Posem la ceba tallada a juliana a sofregir molt lentament a foc baix i la carbassa tallada a daus uns 20 minuts, podem afegir de tant en tarnt una mica d´aigua perque la ceba no es cremi.
2. Pugem el foc i afegim els camagrocs i els cuinem uns minuts que es facin, sal pebrem i ja tenim llest el condiment per la pasta. Jo en aquest moment aixafo una mica els troços de carbassa amb una forquilla perque quedi més irregular el plat.
3. Posem a bullir aigua amb sal i quan arrenqui el bull afegim la pasta uns 6 minuts, retirem la pasta i la posem en una safata amb una mica de mantega perque no s´enganxi i agafi l´aroma de la mantega.
4.  Tirem per sobre el condiment a la pasta, una mica de parmesa ratllat i buon apettito!!!

diumenge, 21 de setembre del 2014

Carbassons farcits de carn i bolets

Aquesta recepte moltes vegades es fà amb albergínies i també queda igual de bona o millor. Sempre depèn del que tinguis a la nevera i jo en aquest cas tenía uns carbassons. El que necessitem per 3 persones:
- 3 carbassons
- 150g carn picada
- 1 ceba, 1/2 pastanaga, 4 o 5 xampinyons o algun altre bolet que tinguem a mà
- una cullerada de farina, un got de llet i formatge ratllat per gratinar
Primer tallem per la meitat els carbassons i cada part la obrim en canal i fem dos parts. Ara agafem un ganivet petit ben afilat i cuidadosament buidem una mica els carbassons fent com petites barques.
Posem els carbassons en una paella gran, posem un raig d´oli, mig dit d´aigua, tapem i ho cuinem 15 minuts a foc mig. Els traiem i els posem a una safata llestos per farcir.
Ara fem el farcirt: Sofregim  la ceba, la pastanaga, els bolets i la carn amb aquest ordre en una paella amb oli. Un cop tinguem fet el sofregit afegirem la cullarada de farina, la cuinarem 3 minuts i afegirem poc a poc la llet i remanarem fins que tinguem una masa lligada amb tots els ingredients. Finalment agafarem una cullera per omplir els carbassons, posarem un grapat de formatge ratllat damunt de cada carbassò i ho gratinarem al form 5 minuts fins que agafi el color maco enrossit. Ja ho tenim!! Penseu que en 30 min. màxim podeu tenir aquest plat llest.

divendres, 19 de setembre del 2014

Restaurante Bal d´Onsera

A Saragossa ara mateix hi han dos restaurants amb estrella michelin,  Bal´d´Onsera és un d´aquests dos.  De totes maneres, si passeu per Saragossa no dubteu en anar-hi, és un restaurant on la relació calitat- preu es excepcional. Té la carta i tres menus per tots els pressuposts, 30€, 45€ i 68€. Super ajustat per la bona calitat que et donen. Per disfrutar i tornar!

BAL D´ONSERA
Calle del Blasón Aragonés, 6, 50003 Zaragoza
976 20 39 36




Asador Casa Royo

Es un clàssic restaurant a Saragossa on la gent princialment hi va a menjar costelles de xai a la brasa, el seu ternasco! La veritat és que per les terres aragoneses el xai, cabrit, etc...és excepcional. El restaurant esta a les afores, té un menjador molt gran on constantment veus pasar safates d´amanides, patates fregides casolanes i carn a la brasa.  Senzill però autèntic i bonissim!!

Casa Royo
Ctra. Logroño, Km. 7,8 .  Zaragoza
Tel. 976 341 009

dilluns, 15 de setembre del 2014

Taverna Cal Barber ( la barberia )

Si esteu per la Costa Brava i passeu per St.Antoni de Calonge a fer un bany, per mí una de les millors platjes que hi ha, podeu sens dubte fer una parada a La Barberia o Cal Barber, un restaurant o taverna en que hi ha en el mateix passeig marítim i que treballen molt bé el producte de la zona,  fan platets i platillos de peix, però també de carn.  Nosaltres vem compartir unes patates costa brava, unes cloïses, un calamar fregit, un platillo de Llongos (espardenyes) amb esparrecs blancs i camagrocs, uns greixolets (com bunyols) de bacallà i gamba i un plat de pop amb patata, esparrecs verds i raïm. L´unica queixa és que com esta sempre plè perquè i és bò, els preus son segons el meu entendre un xic alts. Tot i axi, surts satisfet del apat i s´ha de dir que la família que porta la Barberia son gent molt agradable.

Passeig Josep Mundet 58 (cantonada Gambina)
17252 - Sant Antoni de Mar
Girona, Catalunya
972 65 14 46
http://www.tavernacalbarber.cat/








diumenge, 14 de setembre del 2014

Peixos i marisc a la brasa

Aquest cap de setmana hi ha hagut festival. El peix i marisc a la brasa és una cosa exepcional. només hem de assegurar-nos que comprem peix ben fresc, una bona companyia i tenir una bona brasa.
El secret perquè el peix no s´enganxi el peix a les graelles es que aquestes estiguin super calentes i si pot ser una mica engreixades, després posem sal i algunes herbes aromàtiques, nosaltres teniem a mà romaní i farigola, i pocs minuts de cocció. Nosaltres aquesta vegada vem fer pagell, calet, lluç,  rogers, sepiones i gamba de palamós!! Prove-ho!